"Četri akordi..."
Dainis Rijkuris, 13.08.2006., 07:58"Mūzikai Latvijā nav nākotnes!" pirms pāris mēnešiem man teica viens "muzikants". "Ko tu esi izdarījis lietas labā, lai būtu?" bija jautājums, uz kuru viņš nespēja atbildēt.
Man parasti kļūst ļoti interesanti, kad pēc trešās alus pudeles topošie/esošie/bijušie muzikanti sāk apspriest "Latvijas šovbiznesa attīstības tendences un raksturīgākās nepilnības". Pēc trešā teikuma šīs sarunas sāk kļūt visai līdzīgas, un kā galvenais arguments ļoti bieži ir apgalvojums, ka Latvijā mūzika, it īpaši smagā, nevienam nav vajadzīga, un pats svarīgākais - to neviens nepērk. Šo iemeslu dēļ neesot vērts neko darīt, tāpat izredžu nekādu. Atļaušos nepiekrist, vismaz tik tālu, kamēr runājam par kvalitatīvu mūziku. Es saprotu, ka ir izdevīgi nolikt sevi cietēja un neveiksminieka lomā. Atrunas, ka tam visam tāpat nav jēgas, ir ideāls iemesls slinkot un saglabāt tīru sirdsapziņu. Vienmēr ir patīkami sēdēt un gaidīt Ziemassvētkus, kad atnāks Sala tēvs un atnesīs visu gatavu uz paplātes ar pētersīļa lapiņām sānos.
Mani bieži izbrīna uzskats, ka šovbiznesā darbojas citi principi nekā pārējās biznesa jomās. Diemžēl, vai pareizāk sakot, par laimi pamats ir viens un tas pats - pircējs izvēlas kvalitatīvāko produktu. Latvijas vidējā klausītāja muzikālā gaume vēl ir bērna autiņos, bet progress ir ievērojams un neatgriezenisks, un šobrīd, lai pievērstu sev auditorijas uzmanību, vairs nepietiek ar prasmi uz ģitāras nospēlēt „Nothing Else Metters” pirmās četras taktis. Oriģinalitāte, labs šovs un kvalitatīvs izpildījums ir tas, kam pievērš uzmanību arvien vairāk klausītāju un, spriežot pēc pasaules pieredzes, mazāk viņu nekļūs. Tāpēc, ja ir vēlme gūt tiešām ievērojamus panākumus, nāksies aliņu atlikt malā un pasvīst pie tā, ko likt priekšā saviem potenciālajiem faniem.
Par situācijas uzlabošanos liecina arī tas, ka čikstot par smago dzīvi, darbu Latvijā tomēr sāk jaunas ierakstu kompānijas un studijas. Kopējais notiekošo festivālu skaits ar katru gadu pieaug, un to kvalitāte uzlabojas. Tas nozīmē tikai to, ka arī jaunajiem mūziķiem parādās kaut minimālas, bet tomēr izvēles iespēja, un šeit atkal nostrādā vecais biznesa likums - jo lielāka izvēle, jo zemākas cenas un augstāka kvalitāte.
Lai saskaitītu mūzikas nākotni Latvijā, ir jāpaskatās atpakaļ vēsturē. Nedomāju, ka tauta ar tik bagātām mūzikas tradīcijām nākotnē varētu palikt vispār bez mūzikas. Tāpēc nākotne ir spoža, bet vai jūs esat gatavi smagi strādāt, lai būtu uz skatuves tad, kad tā pienāks?
TedSax
Hallo, ek wou jou prys ken.NoahSax
Hai, saya ingin tahu harga Anda.TedSax