Pamācība jaunajām grupām: „Kā kļūt populāriem”

Deniss Fedotovs (deni2s), 17.02.2006., 14:27

Grupa nekad nekļūs populāra, ja tā visu laiku dzers mēģinājumos. Tāpēc šajā rakstā tiks doti daži koncertu organizētāju apkopoti ieteikumi jaunajām grupām.

Kas jādara, lai uzaicinātu grupu uz koncertu?

Pirmām kārtām, ir jābūt pašai grupai. Grupa, tas nozīmē nevis nejaušs cilvēku sakopojums 2 reizes nedēļā mēģu telpā, bet gan tie ir cilvēki, kam savā starpā ir labas attiecības – tas ir pats svarīgākais nosacījums grupai. (Un nevis spēlētprasme – to var apgūt laika gaitā.) Nebūs īpaši forši, ja jūs pie pirmās sakasīšanās izjuksiet, lai arī cik megasuperīgi jūs nespēlētu. Es pat teiktu, ka grupa, tas ir smagāk kā laulības dzīve, jo savu dzīvesbiedru jūs redzēsiet daudz retāk, nekā savu grupu mēģinājumos, koncertos un dzerstiņos.

 Ja koncerta organizators (lai būtu vienkāršāk, vienosimies, ka mēs viņu turpmāk sauksim vienkārši - par Abibabu Džakarababru) mistiskā kārtā izdzird jūsu grupas nosaukumu, pastāv iespēja, ka viņš apsvērs iespēju jūs arī kaut kur uzaicināt. Tātad, kā palielināt šo uzaicināšanas iespēju?


musikanterna_350Grupas nosaukums

Pirmā lieta, ko visdrīzāk darīs Abibabs Džakarababrs, ir, ka viņš ierakstīs Google meklētājā (www.google.com) jūsu grupas nosaukumu. Ko jūsu nezināmā, mistiskā grupa var darīt, lai tas notiktu? Elementāri, Vatson! Jums ir jāizdomā tāds grupas nosaukums, kurš paliek prātā. Un protams tāds, kuru nebūtu kauns rakstīt uz afišas. Piemēram, grupa ar nosaukumu „Mazie kaku kociņi” ļoti labi iederēsies kakainā kluba atmosfērā, taču diez vai tā uzstāsies kādā festivālā, kura reklāmu laiž pa TV. Ir bijušas grupas ar tādiem oriģināliem nosaukumiem, kuri paliek ilgi atmiņā. Piemēram, „A kas?” un „Kas tev par daļu?”. Diemžēl, ne vienmēr cilvēki saprot, ka tas ir grupas nosaukums (var reizēm dabūt arī pa galvu), bet nu, ja reiz saprot, tad jau atcerēsies grupas nosaukumu.

Tātad Abibabs Džakarababrs ieķibina Google meklētājā jūsu grupas nosaukumu (varu saderēt, ka, paklausot maniem padomiem, nosaucāt savu grupu par „Stadionu pavēlniekiem”, lai jūs aicinātu spēlēt stadionos (man tiko ienāca prātā labs variants meiteņu grupas nosaukumam – „Topless chicks” – džeki nāks uz jūsu končiem! Vismaz pirmo reizi noteikti!). Ja Abibabs Džakarababrs nevar atrast jūsu grupu iekš Google, tad steidzīgi sāciet veidot mājaslapu, jo jūsu izredzes tikt beidzot uzaicinātiem uz kādu koncertu ir līdzvērtīgas nullei!


Mājaslapacoolcandys_350

Tagad par grupas mājaslapu. (starp citu, labs grupas nosaukums būtu „Ieeja par velti!” – labi uz afišām un flaijeriem izskatītos) Abibabs Džakarababrs nav ieinteresēts jūsu vārdos un uzvārdos. Viņu vairāk interesē jūsu pieredze (šai gadījumā skaidrs, ka jums tādas nav, jo savādāk jūs šo te nelasītu) un kontaktinformācija (patiess gadījums iz dzīves: nesen grupa "Cacophonics" izveidoja megasuperkrutu mājaslapu, taču aizmirsa tur ievietot savus kontaktus – pagāja nedēļa, kamēr es kādu no viņiem sadabūju rokā). Ja jūsu grupai ir kāds koncerta video (kur jūs vēl neesat apdzērušies), vai demo ieraksts (vēlams dziesmās vairāk par 3 akordiem), tad ir pavisam ideāli.


tommybergs_350Promo materiāls

Ja Abibabs Džakarababrs izlemj jūs aicināt uz koncertu, tad iespējams, ka viņš pameklēs jūsu mājaslapā informāciju, kuru varētu pievienot preses relīzei (tā sauc informāciju, kuru nosūta dažādiem preses pārstāvjiem, lai reklamētu pasākumu), jo tikai jūsu grupas nosaukums „Megagrupa” nevienam neko daudz neizteiks. To mēdz saukt par promo materiālu.

Uztaisiet mājaslapai sadaļu promo – tas atvieglos organizatoriem dzīvi. Ielieciet promo sadaļā aprakstu par jūsu grupu ar nosaukumu „Katram klausītājam 20% atlaide maizes veikalā”, ar kuru jūs varat piesaistīt sev uzmanību. Ja jums nav ko rakstīt (es jau teicu, ka tikai grupas sastāvs un grupas dibināšanas laiks ar precizitāti līdz sekundei ir diezgan banāls variants), izmantojiet savu fantāziju, naudas maku vai ietekmēšanas spējas un atrodiet kādu, kas ir spējīgs par jums kaut ko uzskricelēt. Labs fantāzijas izmantošanas piemērs ir atrodams grupas „Higinsoni” mājaslapā. Neaizmirstiet savā aprakstā norādīt savu mūzikas stilu, lai pēc tam paši neapvainotos, ka jūs sevi uzskatāt par deathmetal pārstāvjiem, bet afišās rakstīts pūtēju orķestris „Long hair monsters”. Labāk uzrakstiet vairāk, nekā mazāk, jo lieko vienmēr ir vieglāk izdzēst, nekā pierakstīt ko jaunu klāt.

Promo sadaļā būtu vēlamas arī kvalitatīvas promo bildes. Tām gan vajadzētu būt viegli atrodamām (nevis viena laba starp 100 miglas bildēm), labā izšķirtspējā un vēlams, lai vismaz kādā no tām būtu redzama visa grupa kopumā (jā, pat bundzinieks!). Uz šīm bildēm nevajag likt uzrakstus „Fotografēja Jānis Ozoliņš no Sūnuciema”.

Ja Abibabs Džakarababrs jums piedāvā iespēju uzstāties kādā viņa veidotajā koncertā, piedāvājiet viņam paši savu promo materiālu (vismaz pasakiet, kur meklēt), jo Abibabam parasti atrodas citas svarīgākas lietas (nozīmīgākas grupas par jūsējo „Gurķi nemirst jauni”) par kurām uztraukties.


Atteikt vai neatteikt spēlēt sūdīgā pasākumā?garvis_350

Pieņemsim, ka Abibabs Džakarababrs piedāvā jūsu grupas bundziniekam Miervaldim spēlēt „Sūdīgajā pasākumā”. Pastāv vairāki Miervalža rīcības varianti:

• Miervaldis saka Abibabam – „labs joks, bet nav smieklīgs” – nav labākais variants.
• Miervaldis saka Abibabam – „jā mēs spēlēsim” – sūdīgs variants, jo Miervaldis vēl nezin, ka ģitāristam Joahimam tajā laikā jāskatās hokejs.
• Miervaldis saka Abibabam – „mēs nespēlēsim, (jo pasākums „Sūdīgais pasākums” ir sūdīgs pasākums)” – arī sūdīgs variants, jo:

1) Abibabam Džakarababram jūs, iespējams, tā sapatiksieties „Sūdīgajā pasākumā”, ka viņš jūs uzaicinās uz kādu „Labāks par sūdīgo pasākumu”. Tā jau parasti ir, ka pasākumu organizētāji Latvijā ir uz pirkstiem pārskaitāmi un vieni un tie paši cilvēki veido vairākus pasākumus (tas ir kā slimība – ja ir labs pasākums, tad gribas rīkot vēl, ja ir slikts – tad jāpierāda, ka var būt arī labāk).

2) Ja pasākumā uzstājas jūsuprāt sūdīgas grupas (vai jūsu stilam neatbilstošas), tad uztveriet to kā izaicinājumu – jums ir jāprot iekustināt tauta (jo jūs esat labākā grupa ar nosaukumu „Labākā grupa pasākumā”), un uz sūdīgo grupu fona jūs tīri psiholoģiski izskatīsieties pēc stāriem.

3) Arī „Sūdīgajā pasākumā” var nodibināt labus kontaktus ar citām grupām/koncertu organizatoriem un meitenēm.

4) „Sūdīgajā pasākumā” vienmēr var gūt labāku skatuves pieredzi, kā labā mēģinājumā.

Tāpēc labāk nekad neatsakiet spēlēt pasākumos! Vienīgais iemesls kāpēc jūs varat atteikt, tas ir, ja jūs pavisam droši zinat, ka netiekat (t.i. grupas ģitāristam Joahimam jāskatās hokeja mačs Latvija – Kanāda).

Ok, tagad vēl viens svarīgs sīkums (citiem vārdiem sakot, nebūtiska svarīga lieta) – ja jūs esat piekrituši spēlēt, tad jums tajā pasākumā ir jāspēlē. Ja jūs neesat pārliecināts, vai jūs tiksiet spēlēt (t.i. vēl nav zināms vai Kanādai būs jāspēlē pret Latviju tajā laikā), tad pabrīdiniet koncerta organizatoru par to, nevis negaidīti piečakarējat viņu. Koncerta organizators sarunās kādu „rezerves” grupu, kura varēs jūs nomainīt hokeja mača laikā un varbūt piedāvās jums iespēju spēlēt nākamajā pasākumā.


gertjonnys_350Pirms uzstāšanās

Uztaisiet mēģi pirms koncerta, kur izspēlējat programmu vienu vai divas reizes. Tas jums dos pārliecību uzstāšanās laikā.

Paņemat līdzi noskaņotu rezerves ģitāru (ja nu stīga saplīst vai uznāk vēlme šķaidīt ģitāras).

Uz koncertu nekavējiet – pat ja jums ir noteikts uzstāšanās laiks, tas noteikti mainīsies, jo citas grupas parasti piečakarē organizatorus (izņemot jūsu grupu ar nosaukumu „Mēs tevi nekad nepiečakarēsim!”). Vienīgais izņēmums, kad uzstāšanās laiks var nemainīties, ir tad, ja jums tas ir noteikts piecos no rīta – 2 stundas pēc oficiālās pasākuma slēgšanas laika. Bet arī tad jūsu uzstāšanās aizkavēsies.

Līdz uzstāšanās laikam mēģiniet nepiedzerties. Dīvaini ir redzēt grupas, kuras uzrāpo uz skatuves un paziņo, ka „viņiem ir grūti”, taču viņi „mēģinās”. Grupas kuras piedzeras pirms uzstāšanās to dara, lai pēc tam attaisnotu savu nemākulīgo uzstāšanos. Un pie viena parāda savu attieksmi pret saviem iespējams potenciālajiem faniem.


ingelindqvists_350Spēlēt sešos no rīta ir kruta!

Nestrīdieties ar pasākuma organizatoru (pat par to, ka jums jāspēlē sešos no rīta). Laba grupa arī sešos no rīta labi nospēlēs. Un atcerieties, ka pat „U2” ir spēlējuši klubā diviem apmeklētājiem, jo afišā tika kļūdaini uzrādīts nepareizais klubs. Vispār, palasiet slavenu grupu vēsturi – "The Beatles" u.c., tur ir daudz ko mācīties. Sastrīdoties ar pasākuma organizatoru (t.i. Abibabu Džakarababru), jūs panāksiet tikai to, ka uz nākamo pasākumu tiks uzaicināta kāda miermīlīgāka grupa, kura nedīc par to, ka viņiem „trijos naktī steidzīgi jābrauc mājās”. Ja jūs piekritāt spēlēt pasākumā, tad rēķinieties, ar to, ka spēlēšanas laiks var mainīties! Organizators ir viens, bet grupas ir vairākas un katrā ir vairāki cilvēki, tāpēc organizators nevar izpatikt sev, apmeklētājiem un katram grupas loceklim vienlaicīgi. Ja jūs to nesaprotat, tad … pārdodiet ģitāru un ejiet pelnīt normāli naudu, nevis nodarbojaties ar pašdarbību!

Grupa, kura atsakās spēlēt, jo jāspēlē pārāk maz cilvēkiem, izrāda necieņu pret saviem faniem. Pat, ja tie ir tikai viens cilvēks. Ar tādu attieksmi tālu netikt. Pozēt daudzu cilvēku priekšā nav grūti. Grūtāk ir parādīt savu attieksmi, kad uz tevi skatās tikai viens cilvēks. Uztveriet to kā izaicinājumu!


ivanhenrys_350Noskaņojamies laicīgi!

Pirms uzstāšanās jau laicīgi noskaņojieties beksteidžā (nevis uz skatuves). Tas, cik ātri grupa sāk spēlēt pēc uzkāpšanas uz skatuves, parasti norāda uz viņu profesionalitāti. Un nečīkstiet, ka uz skatuves ir slikta skaņa. Tas ir iesācēju grupu attaisnojums savam pieredzes trūkumam. Protams, ka skaņa būs sliktāka kā mēģu telpā! Tāpēc jau jums ir mēģinājumi, lai jūs neklausoties viens otrā varētu spēlēt un vēl kustināt pakaļu publikas priekam vienlaicīgi!


Atvainošanās par kļūdām

Uzkāpjot uz skatuves, neaizmirstiet sevi pieteikt. Vēlams skaidri, lai var saprast, kā jūs īsti sauc (pat otrajā skatītāju rindā). Nevajag pieteikt sevi tā: „Mēs jums tūlīt mēģināsim kaut ko nospēlēt, piedodiet, ka mēs kļūdīsimies, jo mums sen nav bijuši mēģinājumi un vispār šī ir jauna dziesma, spēlēsim pirmo reizi, tāpēc atvainojiet, ka mēs izgāzīsimies!” Nu, jūs sapratāt manu domu. Tas izklausās kā: „Mēs esam sūdīgi, tāpēc paši vainīgi, ka mūs klausaties! Mēs jūs brīdinājām!”. Klausītājus neinteresē tas, ka jums nav bijuši mēģinājumi. Tā ir jūsu personīgā problēma. Ne jau par to klausītāji maksā, lai klausītos jūsu taisnošanos!


torlenners_350Uz skatuves

Spēlējiet un kustiniet savas pakaļas! Atcerieties, ka koncertā grupas panākumi ir atkarīgi 90% no šova un 10% no mūzikas! Ja gribēs paklausīties kvalitatīvu jūsu mūziku, tad tam ir domāts pirātisms! Cilvēki nāk uz koncertiem skatīties šovu! Tas nekas, ja iespēlēsiet nepareizu noti, ja to spēsiet atsvērt ar bungu sadedzināšanu vai vismaz smieklīgu nogāšanos uz sejas no skatuves dejojot!

Ok, došu sīkākas instrukcijas šova elementiem.

  • Visai grupai: saģērbieties atšķirīgi no publikas. Nu vismaz tā, lai ir pie kā acij aizķerties!
  • Bundziniekam: šķobi seju, korčī rožas un krati galvu, kad sit pa bungām!
  • Ģitāristam: ui, tas gan var izvērsties – dejot, kratīt pačku un dauzīt ģitāru.
  • Basistam: skraidi pa skatuvi kā ārprātīgs!
  • Vokāls: boli acis un izliecies, ka dziedi ne uz fonogrammas!

Ja kļūdieties spēlējot, tad to nevajag visiem izrādīt – kamēr to neizrādīsiet, jūsu kļūdu pamanīs tikai jūsu grupas ar nosaukumu „Nezāles neiznīkst” biedri, ja izrādīsiet, to pamanīs visa publika! Kā jau teicu, 90% no uzstāšanās panākumiem nosaka šovs, nevis tas, cik jūs pareizi spēlējat! Vienreiz dzirdēju „The Offspring” ierakstu dzīvajā. Ceru, ka vairs nedzirdēšu. Es tiešām nodomāju, ka viņi bija sadzērušies, cik tur viņi šķībi dziedāja un spēlēja. Bet patiesībā, visiem tas bija vienalga, jo viņi taisīja pamatīgu šovu. (Jā zinu, daudzi piedzeras pirms uzstāšanās, lai uz skatuves sanāktu šovs. Klīst baumas, ka tādā veidā izsitās „The Hobbos”.)

Sarunājiet laicīgi, kuru dziesmu jūs varētu atkārtot, ja nu kļūdas pēc klausītāji sāk kliegt "We want more!". Starp dziesmām netaisiet pauzes. Parunājiet kaut ko publikai. (sakarīgi tikai!) Vienojieties, ko darīsiet ārkārtas gadījumā, piemēram, ja ģitāristam saplīst stīga vai bikšu gumija, un tā 10 minūtes ir jāmaina. Samācieties tādiem gadījumiem kaut vai blūza kvadrātu, kuru var improvizēt miljons variācijās un stilos.


Pēc uzstāšanās

Publiski nepārmetiet saviem grupas biedriem kļūdas. Jūs esat grupa un jums ir vienam otru jāatbalsta, nevis publiski jāno... (nu jūs mani sapratāt) vienam otru. Uz cita rēķina jūs labāk nespēlēsiet. Un vispār lielākajā daļā gadījumā publika nemaz nepamana kļūdas, kamēr grupa pati tām nepievērš uzmanību. Pataisiet defektus par efektiem! Sakiet, ka tā bija ieplānots, un cik veiksmīgi izdevās uztaisīt to viltīgo pauzi dziesmas vidū pēc antiritmiski disharmoniski kakofoniskās iespēles!

Nebrauciet mājās uzreiz pēc savas uzstāšanās. Cieniet arī citas grupas, kuras uzstāsies pēc jums. Un pastāv arī iespēja, ka pie kāda no jūsu grupas ar nosaukumu „Dodam pa lampu” dalībniekiem pienāks kāds cilvēciņš un pateiks: „Forši nospēlējāt!”, ar domu, ka šovs bija labs, ne jau tāpēc, ka jūs pielaidāt tikai 38 kļūdas vienā dziesmā. „Vai jūs negribētu spēlēt vienā privātā pasākumā (koncertā/festivālā/stadionā)? Kā jūs teicāt jūs saucaties? „Sūdi neslīkst”?

48 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
m2acis, 17.02.2006. 16:36:51
Komentāra reitings: 1.323

:D vērtīga informācija, der iegaumēt ...

skakri, 17.02.2006. 16:39:50
Komentāra reitings: 0

ze best

dzēsts lietotājs, 18.02.2006. 08:32:07
Komentāra reitings: 0

šitas bij` ritiigi labs, ritiigi pieduura...
=D

jānis, 20.02.2006. 12:29:44
Komentāra reitings: 0

Tiešām labs raksts + tās bildes= vispār ideāli:D

dzēsts lietotājs, 20.02.2006. 17:03:38
Komentāra reitings: 1.323

ļoti patika! rīt iešu ģitāru pirkt!

edzis, 20.02.2006. 18:34:24
Komentāra reitings: 1.323

pilniibaa piekriitu par "90% šova un 10% mūzikas"
un kaunu jaapiekriit par cacophonics piemeeru.. ;)

dzēsts lietotājs, 21.02.2006. 14:10:31
Komentāra reitings: -2.769

opaa,
jauks rakstinjsh, kas man lika saprast cik dziljaa bedree te viss ir.
cerams sanjemshos un uzrakstiishu ko tuvaaku dziivei.
un deni2s - tu shiis peerles tikai nesen aptveeri? jo man liekas, ka neviena no grupaam, kuraa tu esi njeemis daliibu nav ne pat mazdruscinj atbildusi tam ko tu te raksti... un it sevisshkji tas shova elements lika smaidiit. :)
un veel - tak tu pats speeleedams grupaas arii visu skatiiji shaadaa gaismaa? un arii no konchu organizeeshanas tur maz kas patiess... nu varbuut ieksh micrec ir tuvaak tavam aprakstam, bet tikai virspuseeji. tad jau labaak lasiit racha ieteikumus jaunajaam grupaam, tad vinjaam vismaz ir ceriiba kaut kur uzspeeleet un varbuut nopelniit kaadu naudu (ja jau tas ir tas ko jaunaas grupas veelas). ar shiem ieteikumiem (neba jau nu tie visi ir nepamatoti - promo sadalja ir noderiiga lieta, protams, ja juus esat plaanojushi doeties lielaa tuuree, bet citaadaa gadiijumaa bullju kakas) grupas nonaaks nekur...

deni2s, 21.02.2006. 17:17:36
Komentāra reitings: 3.08

anita krampe, iespējams, ka tāpēc arī tās grupas, kurās ņēmu dalību arī ir visas izjukušas un nekļuva populāras, ka neatbilda pilnībā tam, ko es te rakstu :) Kaut gan katrā no tām es mācījos arī savas labās lietas, kuras es te arī pieminēju.

Un promo sadaļa ir vajadzīga arī nedodoties tūrē. Es pats cik reizes esmu lamājies pie sevis, ka grupas nejēdz savā lapā normālas bildes savas ielikt, kuras varētu pielikt klāt kādai ziņai, informācijai par koncertu vai rakstam HC.LV par pašu grupu. Jeb, ka grupas nejēdz pašas pareklamēt koncertus vai painformēt par tiem, kuros spēlēs (ok, tas varbūt nav jādara viņām, kaut arī tas ir arī viņu interesēs), vai ka viņām iznāk albums. Es zinu tagad, ka 3 vai 4 grupām tūlīt iznāks albums. Cik daudz par to informācija nonāk masu medijos? Pagaidām tikai par Metanoiju un Emanon (pie tam tā nebija viņu iniciatīva). Pārējās grupas atpūšās. Grupas, padomājiet par PR un sāciet taču sniegt par sevi kādu info saviem potenciālajiem faniem, ne tikai savam kaķim un kaimiņsētas Ješkam!

jānis, 22.02.2006. 07:48:59
Komentāra reitings: 0

anita krampe- uzrakstiet savu rakstu par šo tēmu- būs interesanti palasīt!

dzēsts lietotājs, 22.02.2006. 13:10:30
Komentāra reitings: 0

nu jaa. es laikam nerakstiishu, jo jau iepriekshnosaciitie raamji ir ljoti ierobezhojoshi...
galvenais ir gribeet speeleet un dariit to no sirds, un dariit pashiem (organizeet koncertus, sadraudzeeties ar citeem grupaam, buut aktiiviem) nevis paljauties uz kaadu mistisku organizaatoru.
jaa zinu, ka v3v iznaaks albuums - to var izlasiit maispeisaa - tur par latvijas sceenu vairaak ko var uzzinaat nekaa kaadaa no portaaliem.
tomeer es ar piekriitu, ka truukst informaacijas, bet veel suudiigaak, ka truukst informaacijas neseejs - meedijs ir veestiijums!

jānis, 22.02.2006. 15:00:33
Komentāra reitings: 0

Domāju ka kādam noderēs Deni2sa idejas :)

deni2s, 22.02.2006. 21:00:11
Komentāra reitings: 0

Nē, nu es jau nepretendēju uz šo ideju autora godu. Tās vienkārši salasītas laika gaitā un apkopotas. Neba kaut ko jaunu un nebijušu es tur pateicu.

jānis, 23.02.2006. 09:21:03
Komentāra reitings: 0

Paštukoju ka šīs idejas der grupām kuras spēlē punk rock vai kādu tādu stilu, jo piemēram grupa kura spēlē indie rock nebūtu labi ja ārdītos pa skatuvi- tomēr tas nebūtu savienojams :)

rxx, 23.02.2006. 18:51:17
Komentāra reitings: 0

Ļoti labi, paldies! Ņemsim vērā... Bildes viekārši izcilas!!

dzēsts lietotājs, 28.02.2006. 17:03:13
Komentāra reitings: 0

OI! seedeeju savas maaciibu iestyades IT lasiitavaa, un lociijos, knapi novaldoties un nesaakot pilnaa riiklee reekt....: -D...tieshaam labi, +/- noderiigu un vel nenormaali smiekliigi, vairaak taadu raxtu hc.lv...!

dzēsts lietotājs, 02.03.2006. 16:22:37
Komentāra reitings: 0

MHM... buus arii manai grupao jaasaak bliezt maajaslapa................................

dzēsts lietotājs, 06.03.2006. 08:48:02
Komentāra reitings: -1.012

Raksts ir reciigs.. nenoreekties.. bet tas kas sito ir rakstiijis ir dzivi nepiepildiijis pusmuza kriize nonacis cilveks,kas kadreiz ir sapnojis par rockstara dzivi, bet paslaika uz gicas mak nospelet tikai ''come as yuo are'' basa partiju..
Com on.. ka var dot blicem pamacibas ka kluut slaveniem.. sitas izklausas pec Arna Medna sponsoreta realitates sova... Nepiedzerties pirms pasakuma.. nemam par piemeru mums visiem zinamo Kurtu Kobeinu un NIRVANA.. ir bijusi tikai paris konci kur vini ir skaidra... un tie nebija pirmie konci... ja ir laba blice.. tad arii vini pali izklausiisies labi...
Piekritiisu par majas lapu un par organizatoru nepiedirsanu un par kartiigiem meginajumie.. blice rodas meginajumos nevis uz skatuves pirmo rizi menesa laika saspelejot.. Tikai DAMBIS var atlauties savu konci reize saukt ari par meigi...

jānis, 07.03.2006. 08:15:09
Komentāra reitings: 2.769

Nekad neņemtu Kurtu Kobeinu par piemēru kā uzvesties uz skatuves- mani no grupas pa taisno izšvilptu ja es katrā koncī ar nodzertu seju ietu dziedāt!!! Pietam organizatori manu grupu vairs otreiz negribētu redzēt savā pasākumā, lai arī cik burvīgi es tur nobļaustītos pālī!

dzēsts lietotājs, 09.03.2006. 09:11:55
Komentāra reitings: 0

ARTEMIJAM..
Galvenasi jau ir attieksme.. un Kurtam bija pareiza attieksme... kas tad taa tew par blici ja izmestu par toka esi pielicies.. nu un ka nenemtu vairs spelet.. ja neprasa naudu par spelesanu tad var tikt jebkur spelet.. latvija at andergaund pasakumie ir pilns.. tikai vajag zinat... bet protam ja grib buut slaveni.. ta jau ir cita lieta.. tad veciit tew jaalien buus visas dirsas pec kartas lai tikai izsistos...

jānis, 10.03.2006. 20:46:47
Komentāra reitings: 1.012

Pilnībā piekrītu par attieksmi, bet ja aplējiesuz skatuves uzvelsies neviens pasākumu organizētājs tevi neņems uz saviem koncertiem vairs (ja vienīgi personīgi nepazīsti viņu un apsolīsies nekad tā vairs nedarīt), nu ja vienīgi tu gribi visu savu atlikušo mūžu spēlēt pasākumos "Drunk bands night" , bet es ceru uz ko lielāku... tā jau cita tēma.
Par to mešanu no grupas ārā dēļ dzēruma- tas atkarīgs kāds līmenis ir grupā- mums ir noruna- pirms koncerta nedrīkst dzert, pēc konča katrs dara kā grib- parasti jau aliņi iet vaļā :D
Ja ko sasniegt šajā jomā vēlies aliņi uz laiku jānoliek ir nost.
Par līšanu dirsā- a kur tas nav pasaki??? Man smiekli nāk...

dzēsts lietotājs, 13.03.2006. 14:51:16
Komentāra reitings: 0

Man ir pazinas, nu jau bijusie muziki, kur nu kurais tagad ir.. bet 90to gadu beigas vinu grupa bija viena no krutakajam latvijas andergraund blicem.. sauca vinus par Blissful..vini speleja pardzerusies.. citreiz pat nevarreeja nostavet kajas.. citreiz pat neieradas uz konci, jo basists bija sutkas.. bet vini bija labi.. katru nedelas nogali bija koncis.. biezi pat divi... vini pat taisiijas ierakstities.. bija jau sakusi ierakstities..bet bija jalien dirsa. un pamatiigi.. un zini.. vini beidza speleet.. vot taa veciit ir attieksme.. par ko tu tur runaa.. ??? nedrist dzert bla bla bla.. zini Guns and roses arii bija tada noruna.. bet doma slach vinu pildiija.. kadreiz jau pildijia.. bet ta pat pielikas...
Respektiivi. ja grupai ir pareizaa atieksme.. un normaals satur tai muuzikai ko rada.. fani buus.. un ja ir fani.. tad grupa dabuus spelet daudz un vinus nems laia rii cik piedzerusies vini speletu.. attieksme muuzika ir galvenais.. ja nav tas.. tad nav muuzika..

deni2s, 13.03.2006. 20:07:35
Komentāra reitings: 1.757

Un kas tad tā par attieksmi, ja tu spēlē sadzēries?

dzēsts lietotājs, 14.03.2006. 07:16:16
Komentāra reitings: -2.769

Ne jau dzersana ir attieksme.. devi2s.. neizrauj vardus no konteksta.. tu jau sac izklausiities pec viduveja zurnalista, kas atseviskus vardus izrauj no konteksta un doma ka ir pirksti pa gaisu...pirms desmit gadiem grupam nebija ne majas lapas ne vis parejasi.. visu izsaka grupa ka TADA un sovs, ko vini rada uz skatuves.. un citiem viena no sova sastavdalam ir piedzersanas.. ka jau zinam.. kad cilveks ir pielicies, vins ir atbriivots un var uztaisiit tadu sovu...

deni2s, 14.03.2006. 09:42:43
Komentāra reitings: 1.757

Nē nu es jau pieminēju, ka The Hobbos tādā veidā arī izsitās - viņi sadzērās, uztaisīja šovu un viņus ievēroja. Bet nu manuprāt tas ir stulbi, ja šovu spēj taisīt tikai sadzēries... Lielākā daļa cilvēku sadzērušies tomēr nespēj sevi pienācīgi kontrolēt.

deni2s, 14.03.2006. 09:44:30
Komentāra reitings: 1.757

Un paldies par komplimentu - par to viduvējo žurnālistu ;) Nebiju pat cerējis uz žurnālista godu :)

jānis, 14.03.2006. 10:50:14
Komentāra reitings: 1.757

Tie bija 90 gadi...
Labi pie tā arī paliksim, bet es palieku pie sava, varbut es daru nepareizi un kļudos, bet negribetu dzirdet ka par manu grupu saka- vo šitie ir tie kuri apdzērās tajā koncī- p******
nu nafig... ko tādu man nevajag, pietam speciāli neapdzertos tikai tāpēc lai varētu uztaisīt šovu un kļutu slavenāks, tā ir mana veselība tomēr!
Katrs dara kā māk...

dzēsts lietotājs, 16.03.2006. 10:09:14
Komentāra reitings: 0

Tad sasodiits.. kadel tad tu taisi muuziku..lai plneiitu naudu, butu slavens un draztu sasodiitas gruupijas... vai tu tomeer radi muuzikau, tadle ka tu pasniedz apkartejiem savu nostaju un visu ko doma.. abus nevar apvienot.. jo buus tadi pidari, ka producenti, kas zinas labak, kadai jabuut muuzikai...
Kaada starpiiba, kas par gadu tagad ir.. kaut via 75 gads, kad visi rija LSD...
Nu nezinu gan vai Hobos izsitas tapec, ka parijusies kapa uz skatuves.. nevienu reizi neesmu amniijis ka vini ie pielikusies.. un vini jau nebija tie kas taisiija sovu...
Un ja ir laba muuzika.. faniem buus veinalga kada stavoklii tu biji uz skatuves..

jānis, 16.03.2006. 14:28:13
Komentāra reitings: 0

Mūziku neradu lai nopelnītu, tādā gadījumā tagad dziedātu zem fonogrammas kādu "Mīlu mazo lulu..."
Spēlēju tāpēc ka man tas patīk, bet neuzkatu ka alkoholam te būtu vieta- savas domas vienmēr izteikšu uz skatuves skaidrā un ne alkohola reibumā, ja citiem tā patīk- lai jau, atkārtošu vēlreiz- Katrs dara kā māk! Es savu viedokli neuzspiežu... katram tak var būt savs viedoklis.

dzēsts lietotājs, 17.03.2006. 08:01:14
Komentāra reitings: 0

Nu tad beidzot tu sac runat kaut cik sakariigi... manuprat, muzika galvenais ir attieksme... un ir vienalga cik daudz esi sanarkojies, sadzeries vai kaaa... galvenasi ir veestijums, ko gribi panakt.. bet sis raksts, kaut kaa ierobezo, ieliek kaut kados ramjos ka vajag darboties muuzikas laucinaa... varbuut citiem ir svariigi pelniit piki ar muuziku, tad arii speles "Mīlu mazo lulu.." ...

jānis, 17.03.2006. 09:16:14
Komentāra reitings: 1.012

Nopelnīt Latvijā ar mūziku ir praktiski neiespējami (izņemot ja spēlē kādu popu vai šlāgeri) ta kā šaubos vai šie ieteikumi šādi darbosies- lai nopelnītu!
Ieteikumi palīdzēs rast labāku kontaktu ar klausītāju! Tak 90% šovs un 10% mūzika, kaut gan es šim apgalvojumam galīgi nepiekrītu, bet laikam jau tā arī ir, jo Latvijas klausītāju gaume ir vēl bērnu autiņos ta kā uztver tikai šovu.

dzēsts lietotājs, 17.03.2006. 13:23:35
Komentāra reitings: 0

Varbūt ari palīidzes bet viena koncepcija nevar buut... un tas kaa tiek atspogulots, kā tiek meklētas gruoas.. taa nemaz nav.. es esmu piedalījies pasakuma organizesana (Latvija samera zinams pasakums) un mes jau nu toc taa nedariijam.. likaam kopa tas kas pasiem patiik ..
Iespeejams ir ta ka 60 % irmuuzika, 40 ir sovs.. ta varetu buut...

jānis, 17.03.2006. 14:35:49
Komentāra reitings: 0

Tas jau loģiski ka uz kādu pasākumu ņem tikai tās grupas kas pašiem patīk, pats jau tā arī daru, citreiz vien gadās ka pašam kāda grupa nepatīk, bet viņi ir pieprasīti, nu tad jāņem :D
Bet par to šovu un mūziku- domāju ka nevar iedalīt procentuāli, jo tad jāņem atsevišķi katrs stils, piem. pankrokam tas ofic bus 80% šovs un 20% mūzika, bet piem. Indie roka grupām, nu 40% šovs un 60% mūzika, jo mūzika ir izstrādāta ar elementiem un tu nevari ārdīties pa skatuvi kad tev precīzi ir jānospēlē tāds un tāds knifiņš vajadzīgajā vietā, pie tam tas galīgi neies kopā ja ārdīsies pa skatuvi bet skanēs melodisks roks.

dzēsts lietotājs, 20.03.2006. 09:34:11
Komentāra reitings: 0

O jaaa.. ir janem tie kas it ka nepatik.. lai naak tauta.. bet ko dariit.. vis ir komercializeejies..
Nu jaaa. es biju piemirsis pieminet to ka ta sir atkariigs no muuzikas stila kadu spele.. tas ir tikai loogiski...

jānis, 20.03.2006. 11:54:56
Komentāra reitings: 1.394

Tā tas tiešām ir! Vismaz par kautko esam vienojušies :DDD

Kartupelis, 04.08.2006. 15:17:52 (ip:81.94.234.162)
Komentāra reitings: 0

es uzskatu 80% muzikas, ta ko tu gribi pateikt, dveseles un pec tam tikai 20% sova

Baltgjiimis (Chino_xxx@inbox.lv), 21.08.2006. 15:45:08 (ip:81.94.226.206)
Komentāra reitings: 0

Baig labais raksts!Riktiig pieduura.Paldies tam kas ielika sho rakstu,jo tas patieshaam atspoguljo patieso situaaciju!Peace

deni2s, 12.02.2007. 14:30:13
Komentāra reitings: 0

Paldies! Prieks censties :)

illegal, 13.02.2007. 13:47:26 (ip:80.232.217.168)
Komentāra reitings: 0

bet ar "mīlu mazo Lulū" var itin daudz nopelnīt.
un kuram ta nepatīk naudas smarža??

Ainars (Quicksilver1), 13.02.2007. 21:38:12 (ip:80.233.177.30)
Komentāra reitings: 0

labs! izlasiiju un tagad zinaashu kaa ta shtelle notiek! :D tiekamies backstage! :)

austrinjsh, 21.02.2007. 10:22:25
Komentāra reitings: 0

ou jē, šitais riktīgi forši Tev sanāca :) sasmējos ;P

Kekss, 12.03.2007. 18:43:44 (ip:81.198.245.162)
Komentāra reitings: 0

Jā, bez šaubām, kautkāda daļa taisnības tajā visā ir, bet jāatceras, ka pastāv tādas grupas, kurām nav mērķis izsisties tālāk par dažu labu pagrīdes klubu šeit pat Rīgā, un "Mazajiem kaku kociņiem" (ir skaidrs, kura grupa šeit ir domāta) ir dziļi pie kājas popularitāte un viss pārējais. Varbūt neesmu šīs grupas liels fans, bet saprotu viņu ideoloģiju. Bet, lai nu kā, manī tas raksts izraisīja zināmu skepsi, (mazliet cauri smaržo dzeltenīgums) bet bez šaubām, pasniegšanas veids ir acij tīkams, cepuri nost, taču man radās tāda sajūta, ka rakstītājam ir neliela augstprātība - redziet šeit ir shēma, pēc kuras vadoties var kļut "populārs". No komentetājiem vienīgais kantrels ir ko prātīgu pateicis (lai gan pirms gada), rodas tāda sajūta ka visam ir jabūt perfektam, un ir tāda kā uzspiesta sterilitāte aptuveni "tagad visi dara tā"... Arī procentiem es nepiekrītu, bet kopumā raksts ir izdevies, lai gan ir dažas acīs krītošas lietas.

Kekss, 12.03.2007. 18:47:02 (ip:81.198.245.162)
Komentāra reitings: 0

Jā, un kartupelis arī.

domino, 01.04.2007. 22:08:41 (ip:80.233.179.92)
Komentāra reitings: 1.012

Piekrītu par attieksmi. visu izsaka attieksme...
ja tu tur iziesi "prikola" pēc tad tāpat aiziesi - "prikola" pēc....
Un dzeršana ir attieksme.
NU bet padomājiet: es normāli padzeru un izeju tur augšā un nodziedu bezzsamaņā.. un tas nozīmē, ka man nospļauties par to kas notiek apkārt. tā nav pareiza domāšana.
un vislabāko pieredzi, prasmi iemācās koncertos. tāpat kā deju apgūst vislabāk skatītāju priekšā uz skatuves (jo biežāk jo labāk) - iegūst skatuves pieredzi, kas ir vissvarīgākā. mēs taču esam skatuves cilvēki. tādēļ kautkādā piesmakušā garāžā mēs tikai sagatavojamies īstajai spēlei.
labs raksts.
pasmējos un uztvēru arī nopietni šo to.

dzēsts lietotājs, 13.06.2007. 13:50:46
Komentāra reitings: 0

hahaha....
1. taa replika par mazie kaku kociņi skan aizdomiigi liidziigi daudziem labi zinamajai LV grupai mazie smirdigie kocinji. un pats galvenais, ka vinji spele patiesham interesantu muuziku ko ieksh LV man liekas neviens cits nespele.
2. 90 % shovs un 10 % muzika ir butiska tad ja tu gribi "izsisties slavas sauliitee", ja tu vienkarsi gribi spelet muziku jo tu to miili, nepakljaujoties muzikas industrijas haizivju uzstaditajiem noteikumiem tad shovs buus 0 % un muuzika 100 %.
3. par to alkohola un narkotiku lietoshanu. te nu varu piekrist augstak minetajam, ka ja tu spej reibuma vai eiforija nospelet tad no problem. pats pirms konchiem skaabiiti, zaljo vai bruno biezhi panjemu ;)

deni2s, 13.06.2007. 14:34:32
Komentāra reitings: 0

Diemžēl par mazo smirdīgo kociņu daiļradi neesmu interesējies un pieļauju, ka viņi patiešām spēlē foršu mūziku un ir vispārīgi superīgi cilvēciņi, lai gan tādā gadījumā grupas nosaukums viņiem galīgi nepiestāv. Tomēr arī nosaukuma izvēle raksturo un pasaka kko par grupu. Gan jau ka rakstot rakstu man bija zemapziņā iespiedies šīs grupas nosaukums, tāpēc arī sanāca tik līdzīgi, bet pavisam noteikti rakstot rakstu nebiju domājis konkrēti par to grupu.

swimpis, 27.06.2007. 11:03:28 (ip:87.110.165.9)
Komentāra reitings: 0

biji laikam nesen izlasiijis grupas bio, jo "ieeja briiva" arii kautkaa aizdomiigi tev iespiedaas te :D jh aha ha

Din4iks (sokalade12@one.lv), 04.05.2008. 17:24:08 (ip:80.232.248.79)
Komentāra reitings: 1.465

superiigs raksts tagad tikai cilveekus sadabuut vajag

Rihards (rihardsspicka@inbox.lv), 10.11.2008. 15:35:48 (ip:77.38.220.70)
Komentāra reitings: 0

Dolbanie narkomāni! Alkohola propoganda!!

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Padalies priekā
Hi friend i want to ask u if u need loan , i can give u up to 100k without any questions, fees start from 2%. u can take for long and short term, if u need please contact me My Whatsapp: +17852192072 My phone: +17852122012 My email: marketing@valkyriedalafitness.com

Vvalkyie

Hola, volia saber el seu preu.

TedSax

Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part :) I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a long time. Thank you and good luck. (Francisco)

Launa


ienāktreģistrēties