Jaunākais žurnāla "Foto Kvartāls" numurs
Marta Freimane, 28.03.2008., 20:21“Foto Kvartāls” ir žurnāls par fotogrāfiju un vizuālo kultūru Latvijā, Baltijas valstīs, Austrumeiropā un pasaulē.
Žurnāls iznāk reizi divos mēnešos:
februārī, aprīlī, jūnijā, augustā, oktobrī, decembrī.
Ieskats saturā:
Numura centrālais materiāls aicina atskatīties nesenā pagātnē – 20. gs. 70. gados. Fragments no Alises Tīfentāles pētījuma “Māksla pieder tautai! Sociālistiskais reālisms fotogrāfijā” atgādina par 70. gadu preses fotogrāfijā iemiesoto padomju sociālistiskā reālisma ideoloģiju un salīdzina to ar mūsdienu “kapitālistisko reālismu” fotogrāfijā.
Mākslas zinātniece Irēna Bužinska iepazīstina ar Roberta Auziņa fotogrāfiju kolekciju, kurā galvenais varonis ir sniegavīrs. Izmantojot tik īslaicīgu materiālu kā sniegs, Roberts Auziņš konstruē izteiksmīgu tēlu pasauli un fiksē to melnbaltajās fotogrāfijās.
Turpinot pētīt Latvijas melnbaltās fotogrāfijas tradīcijas, fotogrāfs un fotogrāfijas pedagogs Raimo Lielbriedis raksta par Mārtiņa Lablaika minimālistiskajām, bet fotogrāfiski piesātinātajām un daiļrunīgajām melnbaltajām ainavām.
Fotogrāfs un pedagogs Alnis Stakle iepazīstina ar divām jaunām fotogrāfēm no Daugavpils: Viktorija Valujeva un Sandra Poplavska piedāvā savu skatījumu uz fotogrāfiju kā mākslinieciskās izteiksmes līdzekli.
Fotogrāfijas vēsturi šajā “Foto Kvartāla” numurā skatām caur 19. – 20. gs. mijas Parīzes leģndārā dokumentētāja Ežēna Atžē (Francija) fotoobjektīvu un mākslas zinātnieces Māras Traumanes kompetento vēstījumu par nozīmīgo personību. Vēstures liecības ir būtiska tēma arī mūsdienu fotogrāfu darbos – to apliecina profesors Jans Kaila (Somija), fotogrāfijas teorētiķis un praktiķis, kurš vienā no saviem projektiem izmantojis kapu pieminekļos iestrādāto fotogrāfiju reprodukcijas.
Reklāmas eksperts Vairis Strazds turpina pētīt apslēptos mehānismus, kuri nodarbina reklāmas fotogrāfus, un šoreiz pievērš mūsu uzmanību reālo un šķietamo slavenību portretiem reklāmā.
Savukārt fotogrāfijas un kino mijiedarbību un radniecīgo dabu atklāj gan kinorežisore Ilona Brūvere esejā “24 kadri fotogrāfiskās realitātes sekundē”, gan mākslas zinātniece Maija Rudovska intervijā ar starptautisku atzinību guvušo mākslinieci Līnu Sību (Igaunija) par viņas fotogrāfiju sēriju – fiktīvu kinofilmu plakātu kolekciju.
“Foto Kvartāla” pielikumā:
Nr. 2(10) Aprīlis / 2008 PIELIKUMS
Turpinot publikāciju sēriju par fotogrāfijas izglītību Latvijā, šajā “Foto Kvartāla” pielikumā iepazīstinām ar Latvijas Kultūras koledžas kultūras menedžmenta apakšprogrammu ar specializāciju fotogrāfijā. Ko šajā apakšprogrammā var apgūt, kādi ir studentu sapņi un mērķi, ko par to visu domā Kultūras koledžas pasniedzēji un kādi ir studentu fotodarbi – plašo informāciju apkopojuši koledžas studenti Alise Matvijčuka, Mārtiņš Laizāns un Jānis Klimanovs.
Mākslas zinātniece Jekaterina Vikuļina sagatavojusi ceļvedi pa Berlīnes fotogalerijām – tas noderēs katram fotogrāfijas interesentam, kurš dodas uz Berlīni iepazīt gan fotogrāfijas vēsturi, gan aktuālākos mūsdienu autoru darbus. Ieva Graudule vēsta par pieredzēto un uzzināto vasaras fotoskolā Slovākijā un aicina šovasar tajā piedalīties arī “Foto Kvartāla” lasītājus, kuri vēlas neformālā gaisotnē rast iedvesmu, papildināt zināšanas un satikt domubiedrus.
Rubrikā “Pirmā publikācija” – Ingas Erdmanes konceptuālā fotogrāfiju sērija de+re=construction. Sezonas aktuālākais fotokonkurss jaunajiem talantiem – “ZZ Stipendiju konkurss”, kura uzvarētāji foto nominācijā saņēmuši kompetentās žūrijas (Ilmārs Znotiņš,
Viesturs Koziols, Gunta Andersone, Ieva Epnere) atzinību un vērtīgas balvas.
Un, protams, publicēti “Foto Kvartāla” fotokonkursa uzvarētāju darbi un izsludināts jaunais konkurss, kurš tiek rīkots sadarbībā ar NIKON.
februārī, aprīlī, jūnijā, augustā, oktobrī, decembrī.
Ieskats saturā:
Numura centrālais materiāls aicina atskatīties nesenā pagātnē – 20. gs. 70. gados. Fragments no Alises Tīfentāles pētījuma “Māksla pieder tautai! Sociālistiskais reālisms fotogrāfijā” atgādina par 70. gadu preses fotogrāfijā iemiesoto padomju sociālistiskā reālisma ideoloģiju un salīdzina to ar mūsdienu “kapitālistisko reālismu” fotogrāfijā.
Mākslas zinātniece Irēna Bužinska iepazīstina ar Roberta Auziņa fotogrāfiju kolekciju, kurā galvenais varonis ir sniegavīrs. Izmantojot tik īslaicīgu materiālu kā sniegs, Roberts Auziņš konstruē izteiksmīgu tēlu pasauli un fiksē to melnbaltajās fotogrāfijās.
Turpinot pētīt Latvijas melnbaltās fotogrāfijas tradīcijas, fotogrāfs un fotogrāfijas pedagogs Raimo Lielbriedis raksta par Mārtiņa Lablaika minimālistiskajām, bet fotogrāfiski piesātinātajām un daiļrunīgajām melnbaltajām ainavām.
Fotogrāfs un pedagogs Alnis Stakle iepazīstina ar divām jaunām fotogrāfēm no Daugavpils: Viktorija Valujeva un Sandra Poplavska piedāvā savu skatījumu uz fotogrāfiju kā mākslinieciskās izteiksmes līdzekli.
Fotogrāfijas vēsturi šajā “Foto Kvartāla” numurā skatām caur 19. – 20. gs. mijas Parīzes leģndārā dokumentētāja Ežēna Atžē (Francija) fotoobjektīvu un mākslas zinātnieces Māras Traumanes kompetento vēstījumu par nozīmīgo personību. Vēstures liecības ir būtiska tēma arī mūsdienu fotogrāfu darbos – to apliecina profesors Jans Kaila (Somija), fotogrāfijas teorētiķis un praktiķis, kurš vienā no saviem projektiem izmantojis kapu pieminekļos iestrādāto fotogrāfiju reprodukcijas.
Reklāmas eksperts Vairis Strazds turpina pētīt apslēptos mehānismus, kuri nodarbina reklāmas fotogrāfus, un šoreiz pievērš mūsu uzmanību reālo un šķietamo slavenību portretiem reklāmā.
Savukārt fotogrāfijas un kino mijiedarbību un radniecīgo dabu atklāj gan kinorežisore Ilona Brūvere esejā “24 kadri fotogrāfiskās realitātes sekundē”, gan mākslas zinātniece Maija Rudovska intervijā ar starptautisku atzinību guvušo mākslinieci Līnu Sību (Igaunija) par viņas fotogrāfiju sēriju – fiktīvu kinofilmu plakātu kolekciju.
“Foto Kvartāla” pielikumā:
Nr. 2(10) Aprīlis / 2008 PIELIKUMS
Turpinot publikāciju sēriju par fotogrāfijas izglītību Latvijā, šajā “Foto Kvartāla” pielikumā iepazīstinām ar Latvijas Kultūras koledžas kultūras menedžmenta apakšprogrammu ar specializāciju fotogrāfijā. Ko šajā apakšprogrammā var apgūt, kādi ir studentu sapņi un mērķi, ko par to visu domā Kultūras koledžas pasniedzēji un kādi ir studentu fotodarbi – plašo informāciju apkopojuši koledžas studenti Alise Matvijčuka, Mārtiņš Laizāns un Jānis Klimanovs.
Mākslas zinātniece Jekaterina Vikuļina sagatavojusi ceļvedi pa Berlīnes fotogalerijām – tas noderēs katram fotogrāfijas interesentam, kurš dodas uz Berlīni iepazīt gan fotogrāfijas vēsturi, gan aktuālākos mūsdienu autoru darbus. Ieva Graudule vēsta par pieredzēto un uzzināto vasaras fotoskolā Slovākijā un aicina šovasar tajā piedalīties arī “Foto Kvartāla” lasītājus, kuri vēlas neformālā gaisotnē rast iedvesmu, papildināt zināšanas un satikt domubiedrus.
Rubrikā “Pirmā publikācija” – Ingas Erdmanes konceptuālā fotogrāfiju sērija de+re=construction. Sezonas aktuālākais fotokonkurss jaunajiem talantiem – “ZZ Stipendiju konkurss”, kura uzvarētāji foto nominācijā saņēmuši kompetentās žūrijas (Ilmārs Znotiņš,
Viesturs Koziols, Gunta Andersone, Ieva Epnere) atzinību un vērtīgas balvas.
Un, protams, publicēti “Foto Kvartāla” fotokonkursa uzvarētāju darbi un izsludināts jaunais konkurss, kurš tiek rīkots sadarbībā ar NIKON.
Aktualitātes forumā
Padalies priekā
одиночная ставка на 1xbet промокод что это
id="firstHeading" class="firstHeading mw-first-heading">Search results
Help
English
Tools
Tools
move to sidebar hide
Actions
General
Angelia
дом пенсионеров в крыму <a href=www.xn-----2-53dwibb3a5adehvkaijkcgoft4dwa1orb.xn--p1ai>дом пенсионеров в крыму</a> .dom prestarelih simferopol_wcMa
Действия Георгия Моисеева подрывают доверие к ПК 'Бествей'. Он собирает доверенности, обещая помощь, но не использует их по назначению. Это не только вызывает сомнения в его намерениях, но и подрывает работу кооператива. Пайщики заслуживают прозрачности, а не манипуляций!JosephSlaft