Sasveicinies ar savu kasieri!
Deniss Fedotovs (deni2s), 04.12.2005., 09:01Par grūtībām pateikt „Labdien!”.
Iepērkos lielveikalā. Kasiere ne tikai mani nesveicina, bet viņa uz mani pat nepaskatās un sarunājas ar citu kasieri, kamēr mani apkalpo. Pazīstama situācija, vai ne? Pilnīga necieņa pret manu personību! Esmu sašutis! Un kasierei šķiet, ka tas ir normāli.
Esmu dzirdējis, ka Baltkrievijā salīdzinot ar Latviju ir ļoti traki, taču es varu apgalvot, ka tikpat traki ir Latvijā salīdzinot ar pasaules attīstītajām valstīm. Citās valstīs par Latviju domā apmēram tāpat, kā mēs par Baltkrieviju. Iespējams, šāda situācija Latvijā ir sekas mūsu valsts pagātnei un nabadzībai. To mēs vienā dienā mainīt nevaram, bet mēs tomēr varam mainīt mūsu attieksmi pret līdzcilvēkiem.
Esmu uzklausījis daudz un dažādus viedokļus par sveicināšanos veikalā. Pastāv divi pretēji viedokļi. Vieni uzskata, ka kasieriem ir jāsveicina pircēji, jo tā tomēr ir elementāra cieņas parādīšana cilvēkam, ar kuru tu kontaktējies. Opozīcijā parasti stāv cilvēki, kuri paši ir strādājuši par kasieriem, un tāpēc viņi oponē ar to, ka pēc 12 stundām smaga darba pie kases ir diezgan grūti kādam pasmaidīt, kur nu vēl katru formāli pasveicināt. Un, kas ir pats nepatīkamākais – ja tu pircēju pasveicini no sirds, un viņš pat nepaskatās uz tevi. Tas atsit visu vēlēšanos sveicināt. Tā nu sanāk – kasieri met akmeņus pircēju dārziņā un otrādi.
Es uzskatu, ka kasieriem būtu jāuzliek par pienākumu pasveicināt visus klientus (ja jau sirdsapziņa un elementārās pieklājības normas pašas par sevi to neliek darīt), un tas veiksmīgi jau ir izdarīts daudzos veikalos. Tas, ka sveicināšanās lielveikalos veidotu rindu – pilnīgākās muļķības. Rindas lielveikalos ir vienmēr, tās tiek radītas mākslīgi, lai pircējs vēl rindā stāvot kaut ko nopirktu. Nevienu reizi neesmu redzējis, ka lielveikalā strādātu tik daudz kases, lai pie viņām neveidotos rindas. Nedomāju, ka kasieres arī nogurtu vairāk, ja maiņā viņas izlaistu 800 pircēju pasveicinot, nekā, ja viņas izlaistu 1000 pircēju nepasveicinot. Tas liecina gan par veikala vadības attieksmi pret klientiem, gan pret saviem darbiniekiem.
Taču nepaļausimies uz citiem, un paši pasveicināsim kasierus, konduktorus un citus, kuri strādā apkalpošanas sfērā. Izrādīsim pret viņiem cieņu un uzmanību. Īpaši ņemot vērā, ka ne katrs būtu ar mieru darīt to pašu darbu par tādu samaksu. Nepaliksim iedomīgi un nepacelsim sevi augstāk par citiem. Tas, ka kādam ir labāks darbs, vēl neliecina, ka viņš ir labāks cilvēks, un vispār jebkurš darbs būtu jāciena, jo šie cilvēki pūlas mūsu labā. Bet, ja jūsu sveicienu neatņem – par to nevajag justies slikti, jo tā vairs nav jūsu, bet tā otra cilvēka problēma. Un neaizmirsīsim lietot „burvju” vārdiņus – es domāju „lūdzu” un „paldies”, nevis tos, kurus jūs padomājāt ;)
deni2s
DimaSax
ЛАДА деталь: качественные автозапчасти, которые не подведут каталог запчастей ваз <a href=zapchasti-vaz-01.ru>zapchasti-vaz-01.ru</a> .lada_detal_vlmt
consists of the book itselfBatteriescwr