Sasveicinies ar savu kasieri!

Deniss Fedotovs (deni2s), 04.12.2005., 09:01

Par grūtībām pateikt „Labdien!”.

Pēc pusgada es atgriezos Latvijā. Nekas daudz te nebija mainījies, tikai es. Tramvajā klusējot pienāca kontroliere, pastiepa roku, paņēma 20 santīmus, tāpat klusējot iedeva man taloniņu un aizgāja. Tajā brīdī man atkārās žoklis. Kā cilvēks var ar mani kārtot darīšanas (kaut arī viņš tikai tirgo taloniņus), mani nepasveicinot!? Vēl nebiju aklimatizējies Latvijā, un tas man bija liels kultūršoks. Es jau biju paspējis pierast, ka Toronto, kas ir vairākas reizes lielāka pilsēta par Rīgu, visus pasažierus, kas iekāpj sabiedriskajā transportā, pasveicina vadītājs un pajautā, kā viņiem iet. Bieži vien cilvēki tā arī nopļāpāja visu brauciena laiku ar vadītāju, neskatoties uz to, ka līdz šim viņi nebija pazīstami.

Iepērkos lielveikalā. Kasiere ne tikai mani nesveicina, bet viņa uz mani pat nepaskatās un sarunājas ar citu kasieri, kamēr mani apkalpo. Pazīstama situācija, vai ne? Pilnīga necieņa pret manu personību! Esmu sašutis! Un kasierei šķiet, ka tas ir normāli.

Esmu dzirdējis, ka Baltkrievijā salīdzinot ar Latviju ir ļoti traki, taču es varu apgalvot, ka tikpat traki ir Latvijā salīdzinot ar pasaules attīstītajām valstīm. Citās valstīs par Latviju domā apmēram tāpat, kā mēs par Baltkrieviju. Iespējams, šāda situācija Latvijā ir sekas mūsu valsts pagātnei un nabadzībai. To mēs vienā dienā mainīt nevaram, bet mēs tomēr varam mainīt mūsu attieksmi pret līdzcilvēkiem.

Esmu uzklausījis daudz un dažādus viedokļus par sveicināšanos veikalā. Pastāv divi pretēji viedokļi. Vieni uzskata, ka kasieriem ir jāsveicina pircēji, jo tā tomēr ir elementāra cieņas parādīšana cilvēkam, ar kuru tu kontaktējies. Opozīcijā parasti stāv cilvēki, kuri paši ir strādājuši par kasieriem, un tāpēc viņi oponē ar to, ka pēc 12 stundām smaga darba pie kases ir diezgan grūti kādam pasmaidīt, kur nu vēl katru formāli pasveicināt. Un, kas ir pats nepatīkamākais – ja tu pircēju pasveicini no sirds, un viņš pat nepaskatās uz tevi. Tas atsit visu vēlēšanos sveicināt. Tā nu sanāk – kasieri met akmeņus pircēju dārziņā un otrādi.

Es uzskatu, ka kasieriem būtu jāuzliek par pienākumu pasveicināt visus klientus (ja jau sirdsapziņa un elementārās pieklājības normas pašas par sevi to neliek darīt), un tas veiksmīgi jau ir izdarīts daudzos veikalos. Tas, ka sveicināšanās lielveikalos veidotu rindu – pilnīgākās muļķības. Rindas lielveikalos ir vienmēr, tās tiek radītas mākslīgi, lai pircējs vēl rindā stāvot kaut ko nopirktu. Nevienu reizi neesmu redzējis, ka lielveikalā strādātu tik daudz kases, lai pie viņām neveidotos rindas. Nedomāju, ka kasieres arī nogurtu vairāk, ja maiņā viņas izlaistu 800 pircēju pasveicinot, nekā, ja viņas izlaistu 1000 pircēju nepasveicinot. Tas liecina gan par veikala vadības attieksmi pret klientiem, gan pret saviem darbiniekiem.

Taču nepaļausimies uz citiem, un paši pasveicināsim kasierus, konduktorus un citus, kuri strādā apkalpošanas sfērā. Izrādīsim pret viņiem cieņu un uzmanību. Īpaši ņemot vērā, ka ne katrs būtu ar mieru darīt to pašu darbu par tādu samaksu. Nepaliksim iedomīgi un nepacelsim sevi augstāk par citiem. Tas, ka kādam ir labāks darbs, vēl neliecina, ka viņš ir labāks cilvēks, un vispār jebkurš darbs būtu jāciena, jo šie cilvēki pūlas mūsu labā. Bet, ja jūsu sveicienu neatņem – par to nevajag justies slikti, jo tā vairs nav jūsu, bet tā otra cilvēka problēma. Un neaizmirsīsim lietot „burvju” vārdiņus – es domāju „lūdzu” un „paldies”, nevis tos, kurus jūs padomājāt ;)


deni2s

39 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
edgars (dsgn@inbox.lv), 04.12.2005. 11:08:04 (ip:193.109.211.129)
Komentāra reitings: 1

esi labs un pret tevi izturēsies labi.
praksē novērots teiciens.

sunjupuika (viskijs2@inbox.lv), 04.12.2005. 17:51:47 (ip:80.232.247.175)
Komentāra reitings: 0

dzīvēs līmens padar cilvēkus.... tādus kādsir dzīves līmenis.... (katram atsevišķi) ! laikam kka tā !

valdas (kato83@tvnet.lv), 06.12.2005. 10:05:10 (ip:84.190.76.31)
Komentāra reitings: 0

Man tas pats bija, kad biju iegriezies latvijā .......
Totāls čau pieklājība fosīlijās.

edgars (dsgn@inbox.lv), 08.12.2005. 15:28:57 (ip:193.109.211.129)
Komentāra reitings: 0

trolejbusos laikam ir savādāk.

mikus (mikus_r@inbox.lv), 09.12.2005. 08:10:52 (ip:213.175.122.78)
Komentāra reitings: 0

gribētu redzēt denisu pēcd samagas darba dienas, kurā tevi ir paspējuši nolamāt un pazemot klienti, smaidot sveicinoties.. patas strādāju lielveikalā, un zinu kā jūtas mūsu kasieres pēc darba dienas.. zinu, ka man pašam kadeeiz gribas jaukt klientam pa seju.. un kur nu vēl konduktori, kuriem ir jāceļas 5 no rīta un jālien aukstā autobusā.. es tiešam gribētu redzēt kā tu smaidītu..

deni2s (deni2s@hc.lv), 09.12.2005. 18:35:26 (ip:62.85.57.165)
Komentāra reitings: 0

Domāju, ka tev pēc tādas dienas būtu patīkami, ka tevi kāds pasveicina vai ne? Un vainīga ir vadības attieksme, ka tā nostrādina, vai ne tā? Klients taču nav vainīgs, ka tevi tā nostrādina.

mikus (mikus_r@inbox.lv), 10.12.2005. 08:15:15 (ip:213.175.122.78)
Komentāra reitings: 0

protams, ka stundas kasierēm ir par garu.. bet arī klientu attieksme reizēm ir neciešama.. ir cilvēki, kas mēdz piekasīties par katru sīkumu, pat ja viņi netaisās neko pirkt.. es parasti apgrižos un aizeju, bet kasierei tas viss ir jānoklausās.. protams, ka ir patīkami kontaktēties ar smaidīgu klientu, bet diemžēl tādi ir uz pirkstiem saskaitāmi.. vienkārši cilvēki nesaprot, ka pārdevējs arī ir cilvēks, kas nevar zināt visu.. (heh.. baigā aizstāvības runa)

kato (kato83@tvnet.lv), 10.12.2005. 13:47:07 (ip:84.190.72.27)
Komentāra reitings: 0

Te neiet runa par cieņu vai necieņu cilvēki pat sev ļoti tuvos, pazīstamos nesveicina, tas tā, kā leduslaikmetā pamet ar lobo roku, tā teikt, man ieroču nav, bet balss ar vēl nav izveidojusies
Domā globāli rīkojies lokāli, saac ar savām kāpnēm un kaimiņu, kas saulainās vasaras dienās reizēm uzsauc alus kausu, pēc divām nedēļām izbaras un tad atkal vēlāk gaida sveicienu...UN kā tu atbildēsi sirsniņa saap vai arī harmonijas trūkums, pastiprinaāts egoisms vai arī miers ir svarīgāks par visu? Tas pats notiek veikalā, autobusos, skolā, darba vietā ... pat sumpkultūrā cilvēki nespēj atrazjot smadzeņu ūdeņus īpaši sestdienās... grūti ir pateikt:" Labrīt, kā jūties! Kafiju nevēlies, vakardienas pusdzertā alus pudele ir ledus kastee." Bet tas jau cits staasts.....
Dieziņš

mikus (mikus_r@inbox.lv), 10.12.2005. 15:16:32 (ip:213.175.122.78)
Komentāra reitings: 0

he he.. tiko viens kato pazuda, vietā nāk jauns.. :) nu gluži kā filmā..

pitchfork, 11.12.2005. 19:23:31 (ip:81.198.177.161)
Komentāra reitings: 0

Uzlikt par pienākumi sveicināties, smaidīt... lieliski :/

uldis (uldisd@gmail.com), 12.12.2005. 17:05:14 (ip:83.241.9.19)
Komentāra reitings: 0

kato atjaunojies par vienu gadu!

deni2s (deni2s@hc.lv), 13.12.2005. 17:46:07 (ip:62.85.57.165)
Komentāra reitings: 0

Pitč, a ko lai dara, ja cilvēkam vecāki nav iemācījuši elementārās pieklājības normas? Būtu paarāk dārgi tādus cilvēkus sūtīt uz lietišķās etiķetes vai elementārās pieklājības kursiem, vieglāk tad jau priekšniekam uzlikt darbiniekiem par pienākumu sveicināties.

pitchfork (pitchfork@evf.lv), 19.12.2005. 19:44:51 (ip:62.85.55.93)
Komentāra reitings: 1

Cilveeks labpraat ir pieklaajiigs, ja juutas labi. Kasieris vai konduktors peec robota darba dienas taa nejuutas. Un likt vinjam smaidiit ir divkaart pazemojoshi,

deni2s (deni2s@hc.lv), 19.12.2005. 20:24:20 (ip:212.93.97.132)
Komentāra reitings: 0

Es nekur neteicu, ka jaaliek smaidiit. Btw, 4. tramvaja marshrutaa brauc viena smaidiiga patiikama kontroliere. Un smaida arii vakaraa. Ja negribi smaidiit, tad jau neviens,protams nepiespiediis.

sviestanazis (kautvaite(et)inbox.lv), 25.12.2005. 00:45:35 (ip:84.237.133.235)
Komentāra reitings: 0

jaauzliek par pienaakumu pasveicinaat/smaidiit....

ja uznjeemumam ir taadi personaala vadiibas cilveeki kaa stockmannaa, kuri paardeveejaam/-iem ir iemaaciijushi buut patiesi laipnaam/-iem - tad no taa ir kaada jeega. bet rimi kasieru niigrais labdien vai makdonalda darbiniechu/-ku smaids, kursh tikpat sinteetisks kaa vinju svaigaa salaatlapa, uznjeemuma teelu diez cik nespodrina.

esot riigaa kaads trolejbusa konduktors, kuram patiik vinja darbs. vinjsh meedz pasazhieriem neuzbaaziigi staastiit jokus, un viss trolejbuss staro no vinja labestiiguma.

p.s. "ja maiņā viņas izlaistu 800 pircēju pasveicinot, nekā, ja viņas izlaistu 1000 pircēju nepasveicinot"
denis, paarlasi shito veelreiz. vai tieshaam tas tev pasham neizklausaas piedauziigi? tieshaam tieshaam, it nemaz?

deni2s (deni2s@hc.lv), 25.12.2005. 01:01:20 (ip:87.226.15.5)
Komentāra reitings: 0

sviestanazis: nu es tajā brīdī par izvirtībām un piedauzībām nedomāju ;) Tad jau arī banāns tev liksies piedauzīgs ;) (btw (et) vari droši nomainīt uz @. Esmu personīgi parūpējies, lai lietotāju adreses HC.LV nevarētu izmantot spamošanai ;)

Un stockmann veikals vispār ir ļoti patīkams - daudzi sīkumi klientu ērtībām, kas liek man biežāk izšķirties par šo veikalu, nevis par RIMI (abi man vienādi tuvu), kur paardevējas reizēm sagriež desu ar visu mizu plānās šķēlītēs un vēl dažādi kāzusi ir atgadījušies :) Bet vispār arī RIMI ir pāris jaukas kasieres - šķiet tās pieredzējušākās, jo es viņas jau sen esmu ievērojis. Tā ka tomēr pārsvarā tas no katra cilvēka ir atkarīgs.

iveta (iveta.b@nails.lv), 31.12.2005. 19:50:03 (ip:87.226.15.5)
Komentāra reitings: 1

Es vienmeer pasaku paldies gan konduktoriem, gan kasieriem. Un reti ir gadiijumi, kad kasieri man laipni neatbild.

Par konduktoriem - neviens, nu neviens no laba praata neietu straadaat par konduktoru... Cilveeks, kursh neciena sevi, nevar cieniit citus, vai ne? Tad nav ko briiniities, ka konduktori nesveicina. Vinjiem ir vienalga, to tachu var redzeet vinju sejaas.

Fakts:
Amerikaanjiem ir ieaudzinaats nekad nesuudzeeties par dziivi, lai tikai nepadomaatu, ka vinji ir neveiksminieki. Latvieshiem ir iraudzinaats nelieliities, ka labi iet, jo savaadaak noskaudiis.

Marta, 04.01.2006. 15:20:48 (ip:217.198.224.13)
Komentāra reitings: 1

Nezinu, vai tā sveicināšana vispār norāda uz kādu kultūru. Dzīvojot Vācijā, tā ir piegriezies, ka visos veikalos utml. vienmēr sasveicinās, atsveicinās, novēl jauku dienu, rītu, vakaru, jauku nedēļas nogali... un ar tādu sejas izteiksmi, ka šķiet, šis cilvēks labprātāk tevi nospiestu kā vaboli... Kas tur labs - liekuļošana???
Ja man gribas kādam ko labu novēlēt, es to daru. Ja ne, kāpēc to būtu jādara AR VARU?

Laura, 05.01.2006. 00:29:50 (ip:166.66.96.93)
Komentāra reitings: 0

Diemzeel muuseejo kasieru algas arii atskiras, taapeec nedomaaju ka par tiem paaris nopelniitajiem latiem veel kaadam gribeetos teikt "Labdien". Bet nu...man jau nu patiktu ja man teiktu:"Labdien!" :-)

valdis, 05.01.2006. 14:42:35 (ip:159.148.69.116)
Komentāra reitings: 1

"....Pilnīga necieņa pret manu personību..."

interesanti, kaapeec kaut kaadai kasierei buutu jaaciena tava 'personiiba', ja vinja tevi nedz zin, nedz iipashi grib zinaat? cienja ir jaaiemanto, pats fakts, ka tu esi kruts dzheks ar locekli, nerada piettiekamu pamatu tam, ko tu sauc par cienju.

lielbritaanijaa shie salkanie 'paldies', ikreiz, kad maksaa par kaut ko, shkjiet tik maaksliigi, ka rodas ilgas peec Latvijas, kur visi nav veel apseesti ar sho fasaades pieklaajiibu.

deni2s (deni2s@hc.lv), 05.01.2006. 15:39:38 (ip:87.226.15.5)
Komentāra reitings: 1

valdi, vai tad, ja tu nepazīsti cilvēku, tas automātiski nozīmē, ka viņš nav jāciena? Domāju, ka katrā cilvēkā ir ko cienīt.

dzēsts lietotājs, 21.01.2006. 14:51:54
Komentāra reitings: 0

nevajadzētu krist galējībās. nebūsim atsaldēti pavisam - esam taču cilvēli [vēl], bet tā samākslotā pieklājība sliktu dūšu raisa.
tas i viss, kas man sakāms.

beautiful.noting, 17.02.2006. 21:46:21
Komentāra reitings: 0

daudzi neko nesaka gan weikalos gan transortos tapec ka ir pārak aizņemti ar sewi. jā. es ar parasti nesweicinu pirmā lai gan pedejā laikā kad cilweki ar šķibām acim sāk ir sākuši uz mani ksatities liekā ka newiesn wiasr neuzdrošināsies teik labdien. un wispār cilweki ir egoisti .

Mildiņa, 19.02.2006. 00:17:37 (ip:83.241.34.2)
Komentāra reitings: 0

Ko Tu te vēl čīksti! Reiz' es centrāltirgus paviljonā nopirku medus kūciņu, kad pārdevējai pajautāju - vai salvetītes jums nav,viņa man atcirta, ka šeit neesot nekāds caffēē, kad ar māsīcu bišķiņ nosmējos par šo, mums vēl pakaļ atskanēja - gjebiljniji.

Mildiņa, 19.02.2006. 00:22:52 (ip:83.241.34.2)
Komentāra reitings: 0

Bet nav jau problēmu, Tu jau droši vari sveicināt visas RIMi un Drogas kasieres, tad kad maksā un taisies no veikala prom, pēkšņi atskan-labdien, bet ir jau pierasts...

beautiful.noting, 26.02.2006. 00:39:41
Komentāra reitings: 1

:D man nesen biij wnk uuberjauks un runig konduktors. :D es neewar. :D wiņš katru kas iekapa apweltija ar skaļu lapdien un kādu komentāru. pie man un kkamwel bija : ladien meitenes zeltenes.
bet bija tik jauka sajuta ka tewi šitā paswecinā un tā. un wiņš wisu brauciena laiku kko runāja ar apkārtesošajiem ka ar weciem paziņām. tiešām wienmer šo braucienu atcerēšo ar smaidu uz lupām. :D

Nora Jēkabsone, 01.03.2006. 18:17:47 (ip:62.84.20.52)
Komentāra reitings: 0

Pilnīgi pareizi teikts! Taču RIMI "Bērnu pasaulē" pārdevējas ir lapnas un pasaka:"Sveiki". Tamvajā un citos sabiedriskajos transporta līdzekļos konduktores tik tiešām ir ļoti dusmīgi un nelaipni noskaņotas!

tiinis, 01.04.2006. 19:50:55 (ip:83.241.2.31)
Komentāra reitings: 0

Kam vajadzīgas fucking formalitātes? Ne man.

dzēsts lietotājs, 28.08.2006. 07:13:26
Komentāra reitings: 0

Par pienakumu pasveicinat nu gan nevajadzetu likt...Personigi man piespiedu karta caur zobiem izgrusts "Lbdien" labak justies neliks...Protams ir patikami, ja cilveks Tevi pasveicina, bet tikkai, ja no sirds. Sur tur ari esmu jau paspejis pabut un visur pardeveji ir bijusi laipnaki neka Latvija, bet diezin vai tas panakts piespiedu kartaa...protams, tas tikai imho

FILLI, 12.09.2006. 05:46:41 (ip:212.70.166.11)
Komentāra reitings: 0

Varbūt deni2s nokāps no saviem iedomības augstumiem un padomās ka kasieri arī ir cilvēki. Tāpat mēdz sāpēt kaks vai pazust balss (visu dienu sēžot caurvējā) vai vienkārši slikta pašsajūta. Bet jāstrādā, ja negribi mirt badu...
Un vispār, labāk vēlētos lai liela daļa klientu never vaļā muti. Tā drausmīgā smirdoņa kas no viena otra nāk spēj nogalināt pat zirgu (tie parasti ir visrunīgākie). Pēc tāda klienta, lai neapvemtos, tiešām negribas ne ar vienu runāt.

Rolands, 06.10.2006. 10:57:59 (ip:87.110.65.217)
Komentāra reitings: 0

nū.es domāj.
itkā tas "likt viņiem smaidīt,sveicināties" nemaz nav slikta doma.jo. Ja Kasieri sveicinās klientus, klienti vēl jo laipnāk pasveicinas pašus kasierus, un tas kasierus pozitīvi uzlādēs, unv iņs ar nepacietību gaidīs nākamo klientu, kuram varēs vēl jo jaukāk uzsmaidīt. :D izklausās traki muļķīgi, bet domāju, ka tā nav peļama ideja.

Haralds, 22.10.2006. 11:18:00 (ip:81.198.235.54)
Komentāra reitings: 1

Atbraucu no ārzemēm, pēc kāda laika sāku strādāt par konduktoru. Dzīvojot vel civilizētās sabiedrības iespaidos, darbā katram pasažierim vēlēju labu dienu. Uz zemes nolaidos kad no pasažiera dabuju pa purnu, jo pasažierim mana laipnība tikai satracināja. Tagat vis notiek otrādi, labu dienu novēlu tikai tiem kuri man to novēl. Tāpēc arī ar Jums es neapsveicinātos jo nezinu jūsu psihisko stāvokli. Arī jums novēlu pēc katra brauciena no ārzemēm, pēc iespējas ātrāk nolaisties uz zemes, jo savādāk var baigās nepatikšanās iekūlties.

Terija, 25.10.2006. 15:17:37 (ip:81.198.235.54)
Komentāra reitings: 0

Jā, spriedelēt mēs laikam visi mākam, lai nopeltu ierindas darbinieku, nav obligāti vajadzīgs tam kāds pamatojums. To kāds saspringts darbs ir konduktoram, cietpauriem nesaprast. Masu mēdijos diezgan plaši sabiedrību informē, ja kādu aplaupa, nošauj, nodur vai nožņaudz, it sevišķi ja tas notiek pildot dienesta pienākumus. "Rigas satiksmē" sniedz ļoti skopu informāciju par augstāk minētiem gadījumiem, vai nu vispār nesniedz. Kā dažus piemērus minēšu 8.tramvaja maršruta sadurto konduktori, 3.troleibusa maršruta nožņaugto konduktori, kā ari daudzi citi gadījumi. Lūk šāda ir uzņēmuma attieksme pret saviem darbiniekiem.

Es pats tas esmu , 02.12.2006. 15:56:07 (ip:62.84.23.144)
Komentāra reitings: 0

Man skjiet, ka tur nav vainiigs tikai "robota darbs". OK, es avrbuut arii nogurtu, ja man visu dienu buutu jaastraadaa trolejbusaa, paardodot biljetes. Bet nu paklau, ja es veel to visu laiku pat nesveicinu cilveekus, esmu dusmiigs, bljaustos un bojaaju garastaavokli citiem pasazjieriem, skjiet, ka labaak no taa nevienam nepaliek. Taa kaa, nu ja reiz man taads darbs ir jaastraadaa (pie kaa es tomeer zinaamaa meeraa esmu vainiigs pats), tad es pats pret cilveekiem izturos nedaudz sirsniigaak un laipnaak, lai tieshaam nekljuustu par "robotu", kas apmaina naudu pret billjeti, pat nepaskatoties uz pirceeju.

dzēsts lietotājs, 04.12.2006. 07:08:44
Komentāra reitings: 1

man ir labaaka ideja!dot konduktoriem un kasiereem sapiipeeties pirms darba-buus smaids ka maz neliekas..4aa tramvaja konduktore vienemer sapiipeejaaas!''ja esi jauns komunikabls un patiik sapiipeeties naac straadaat par konduktoru!''

optimiste, 04.12.2006. 19:47:04 (ip:81.198.52.172)
Komentāra reitings: 1

Pati vasaraa piestraadaaju par kasieri.Taa kaa esmu cilveeks ar ideaaliem,parasti biju ļoti laipna,sveicinaajos,smaidiiju...dariiju visu peec labaakaas sirdsapzinjas,lai pirceejiem uzlabotu omu.Ko es sanjeemu pretii...attieksme bija dažaada.Bija cilveeki,kas patieshaam palika prieciigaaki,atsveicinaajaas,citi neko neteica,bija arii taadi ,kas saaka tik ļauniigi gluuneet,ka gribeejaas zemee ieliist no taa negatiivisma.Taču ar laiku es izstraadaaju ciiņas veidu pret naidiigajiem klientiem - iztureejos pret vinjiem veel sirsniigaak un laipnaak,lielākā daļa cilveeku tad saak justies neērti,domaaju - saak apzinaaties savas riiciibas suudiigumu.Pa visu meenesi,kuru nostraadaaju veikalaa bija tikai daži cilveeki,kas izrādīja iistu sirsniibu un veel noveeleeja veiksmi darbaa,un es vinjus atceros vēljoprojām un tiesa,kas tiesa - kontaktējoties ar pozitīvi noskaņotiem cilvēkiem strādaat patiešām kļuva daudz vieglāk un pat patīkamāk.Tā man bija īsta mācība,kā iztureeties pret apkārtējiem.Novēlu visiem pārdomāt savu rīcību, nežēlot ne smaidu, ne labu vārdu - un dzīvot kļūs viegļāk visiem!

dzēsts lietotājs, 16.06.2007. 16:06:08
Komentāra reitings: 0

:) forši, visus komentus protams nelasiiju, bet tagad pēc optimistes komentāra, man prieks ka tiem cilvēkiem kasēs, tramvajos utt. tas ka klienti sasveicnās, novēl veiksmi darbā un smaidot laipni runā palīdz strādāt un labāk justies, es tā parasti cenšos darīt, ja negadās ka esmu galīgi nomākta, tikai, nu reti, kad man pretī tiešām pasmaida un tā :) bet kad tiešām redzu ka cilvēkam labāk paliek , ta ir forš :)

sanchito (sancho2@inbox.lv), 22.04.2008. 09:27:51 (ip:87.226.7.53)
Komentāra reitings: 0

Nu tā, kas attiecas par kasieriem.. Pati esmu kasiere un varu pateikt, ka sveicināties 800 reižu diena NAV nekas patīkams, jo sevišķi, ja pircēji parasti nemaz neskatās uz kasieri vai sarunājas ar savu draugu vai radu un nemaz nedzird tavu sveicienu, tad tiešām jūties kā ignorēts, nu otrreiz atkārtot to"labdien" būtu muļķīgi.. Liela daļa pircēju pat pajautā:" Vai mēs esam pazīstami??" Un ir pat bijis tāds gadījums, ka uz manu sveicienu vīrietis atplauka smaidā un,izlasījis manu vārdu uz piestiprinātās zīmītes pie krūts, mani uzrunāja kā senu paziņu, prasīja kā tad man tagad iet un kur tik ilgi esmu pazudusi.... nu kā tu izgrozīsies no tādas neērtas situācijas?? Tieši tāpēc es atzītu tikai vārdiņus "lūdzu" un "paldies"!!

poga, 10.06.2009. 13:54:13
Komentāra reitings: 0

"Labdien" parasti nepazīstamiem cilvēkiem nesaku.
Tomēr man patīk pateikt "paldies" vai "lūdzu" aiz smaidu sejā tai pašai pārdevējai. Un ir burvīgi, kā viņa atplaukst smaidā.
Taču ir arī tādas dienas, kad labprātāk vēlos apklusēt...

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
Zdravo, htio sam znati vašu cijenu.

DimaSax

ЛАДА деталь: качественные автозапчасти, которые не подведут каталог запчастей ваз <a href=zapchasti-vaz-01.ru>zapchasti-vaz-01.ru</a> .

lada_detal_vlmt

consists of the book itself

Batteriescwr


ienāktreģistrēties