Notiks pirmais Pasažieru un kravas velosipēdu saiets

Dace Jēkabsone, 24.04.2015., 11:47

"Rīgas Velo nedēļas" ietvaros 28. aprīlī notiks pirmais "Kravas un pasažieru velosipēdu saiets" Rīgā. Latvijas Riteņbraucēju apvienība Brīvības pieminekļa laukumā plkst. 17:30 aicina kopā sanākt ikvienu velosipēda īpašnieku un meistaru, kura transporta līdzeklis ir īpaši paredzēts pasažieru un kravas pārvadāšanai.

Pasažieru un kravas velosipēdu saietsPasākuma mērķis ir popularizēt daudzfunkcionālus velosipēdus, parādot tos kā satiksmē ērtus, ekonomiskus un videi draudzīgus transporta līdzekļus pilsētā. Tā ir iespējā visiem kravas un pasažieru velosipēdu entuziastiem satikties klātienē, lai apzinātu, cik un kādi šāda tipa velosipēdi ir sastopami Latvijā un saprastu, kādi ir to braukšanas paradumi un iespējas.

Aicināti ir ierasties ne tikai ar velosipēdiem, kas paredzēti kravas un pasažieru transportēšanai, izklaidei un preču tirdzniecībai, bet arī ar velosipēdiem, kas atvieglo pārvietošanos ikdienā – aprīkoti ar velo piekabēm kravai, bērniem un dzīvniekiem, ar cietajām sakabēm bērnu un pieaugušo velosipēdu vilkšanai, ar velosipēdiem, kas pielāgoti cilvēkiem ar kustības traucējumiem un citiem daudzfunkcionāliem velosipēdiem.

Pasaulē kravas un pasažieru velosipēdi kļūst aizvien populārāki. Tie ir parocīgi ne tikai ikdienā, vedot bērnus uz skolu vai iepirkumus no veikala, bet ir arī vērtīgs biznesa instruments uzņēmumiem, lai šādā veidā samazinātu kravas piegādes izmaksas, ierobežotu CO2 emisijas un nostiprinātu videi draudzīga uzņēmuma tēlu. Ar Eiropas komisija atbalstu ir izveidota kravas velosipēdu asociācija "Cycle Logistics", kurā ir apvienojušies 174 uzņēmumi un asociācijas no 23 valstīm. No Baltijas valstīm SIA "Velokurjers" ir vienīgais šīs asociācijas biedrs.

Kā stāsta Viesturs Silenieks, Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs, aizvien vairāk Rīgas ielās un Latvijā sastopam cilvēkus ar rūpnieciski ražotiem kravas velosipēdiem un tādiem, kuri ir speciāli tam pielāgoti ar apbrīnojamu meistara iztēli. Interesanti, ka šos velosipēdus nav iespējams ielikt kategorijā kravas velosipēds vai pasažieru velosipēds. Krava ir kartupeļu maiss, bet vai bērns un suns ir krava vai pasažieris? Velosipēdu gabarīti dēļ tā nemainās. Jautājums ir, cik piemērota ir izstrādātā un vēl plānotā veloinfrastruktūra. Sasaucot kopā kravas un pasažieru velosipēdu entuziastus, pirmo reizi redzēsim, kādi esam un kas būtu jādara, lai šie velosipēdi veiksmīgi iekļautos ikdienas satiksmē.

"Kravas un pasažieru velosipēdu saietu" rīko biedrība "Latvijas Riteņbraucēju apvienība" sadarbībā ar SIA "Velokurjers".


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
then only a few have reached us

Garminzmdq

XVII century was Nicholas Jarry <fr>.

Weaponhpn

Hi, ego volo scire vestri pretium.

OliviaSax


ienāktreģistrēties