Spēle "Spore"
tautietis neuzpērkamais, 28.11.2008., 23:45Laipni lūdzam galaktikā, kur visi dēj olas un vienšūņiem ir acis. Viens milzīgs infantīls Vila Vraita sapnis.
Spēle, kam būtu jāpārņem stafete no "Sims" sērijas un jāturpina "Maxis" slavas gājiens pa nevardarbīgo spēļu mazo aizaigušo taciņu dziļi mežā. Manuprāt, kaut kas nogāja greizi šoreiz. Hardcore geimerim un 5gadīgam bērnam nevar dot vienu un to pašu spēli, un arī nevajag. Tā pat ir ar visu.
Vienā spēlē, ģeniālie "Maxis" izstrādātaji, šoreiz ir salikuši 5: Arkāde ar mikrobu ēšanu, 3D tomogučī ar paštaisītiem izdzimteņiem, klasiska RTS ar attiecību noskaidrošanu ar apkārtējām ciltīm, moderns RTS ar niecīgu iespēju klāstu un "Civilizācijas" iezīmēm, un visbeidzot kosmisku stratēģiju ar impērijas būvēšanu, lai pārvaldītu visu galaktiku. Un tas viss ir skaisti sasiets vienā garā kampaņā no vienšūņa, kas dēj olas, līdz galaktikas pārvaldīšanai. Jāatzīst, ka spēles mērogi, vismaz vārdos, ir vairāk nekā iespaidīgi. Bet kā ir ieslēdzot spēli?
1. Vienšūnis ar acīm
Pirmais spēles posms, kam jāiziet cauri. Uz nezināmas planētas nokrīt meteors ar dzīvību iekša. Daudz dažādiem mikrobiem, kas ēd viens otru nost un aug ar sapni - reiz izaudzēt kājas. Tātad atkarībā no tā, ko sākumā izvēlamies, jāēd vai nu aļģes vai citi radijumi – attiecīgi, zālēdājs vai gaļēdājs. Ēdam, augam, atrodam jaunas detaļas, ko varam piemontēt mūsu mikrobam. Atšķirībā no zemiešiem, kas vairojas daloties, šie dēj olas (ikrus).
2. Tomogučī uz sauszemes
sadziedāšanās ar kaimiņiem
Līdz ko īstenojam savu sapni un uzaudzējam kājas, varam izkāpt uz sauszemes. Pamata princips tieši tas pats. Princips paliek tas pats, taču piemetam pāris detaļas. Tagad var ne tikai ēst apkārtējos, bet arī ar viņiem kopā padejot vai padziedāt. Tā var tikt pie sabiedrotajiem. Vācam pa zemi detaļas savam personīgajam Frankenšteina briesmonim (konkrētāk veselai briesmoņu rasei). Audzējam smadzenes. Kad esat uzpīpējuši vai sadzērušies, šis pasākums noteikti liekas daudz jautrāks. Miniet 3 reizes, kā jūsu radijumi vairojas!
3. Attiecības ar citām ciltīm
Pirmajā brīdī šķiet, ka esam tikuši ārā, no bērnu daļas un beidzot pie īstas stratēģijas. Jābūvē ciemats, jāvāc pārtika (vienīgais resurss), jākaro vai jāsadraudzējas ar citām ciltīm. Mērķis – noskaidrot attiecības ar visiem apkārtējiem ciemiem. Joprojām dējam olas un pie vajadzības sadejojam ar citiem. Atkal visas tās pašas iespējas + dažas jaunas. Varam apģērbt savus iezemiešus, pieradināt zvērus utt blā blā blā.. Nav nekādi apgreidi, nav nekā. Ciems aprobežojas ar 3 veidu ēkām. Uzbrukumus vadīt ir tikpat kā neispējami, jo interfeiss lielajā pūlī ļauj klikšķināt pa visiem savējiem, taču iezīmēt mērķi nevar, jo layeri pārklājas. Tāpēc uzbrukumi aprobežojas ar – iezīmē visus savus monstriņus un nomērķē uz pretinieku ciemu.
4. Reālā laika Civilizācija
Nākamais posms ir ļoti līdzīgs, taču modernāki laiki un katrai pusei var būt vairāki ciemati/pilsētas. Izteiktākas cīņas par resursu punktiem un pilsētām – nevar celt, var tikai noņemt. Nedaudz šokē fakts, ka var būvēt tikai 3 veidus pārvietojamas vienības. 1 braucamrīku, 1 peldošu un 1 lidojošu veidu. Ar tiem, tad arī notiek viss spēles process, kas, ierobežoto izvēles iespēju dēļ, ir neticami vienmuļš. Par apgreidiem aizmirstiet, varat celt ēkas savās pilsētās, populācijai, aizsardzībai, labklājībai un ražošanas ātrumam. Jap, tikai 4 veidi. Interesantā daļa ir pamanīt, ka planēta un tās raksturīgās vietas nav mainijušās, un lidojot garām ar lidmašīnu, pa iluminatoru varat pamāt klintij uz kuras reiz stāvējāt ar savu, tikko no lielās zupas izkāpušo, radijumu.
5. Riddika hronikas "Maxis" stilā.
Pēdējais spēles posms ir ceļošana kosmosā un savas impērijas veidošana. Šeit žanrs paliek izkropļots un samiksēts no RTS, RPG, Action un kaut kāda īpašā Maxis (nešaubos, ka tāds ir). Apceļojam planētas, veidojam kolonijas, vācam vienīgo resursu – spaisu (Jap, jap - "Dune"). Tai pat laikā, krājam sev pakāpes (spēlētājs vada nevis armijas, bet 1 (vēlāk vairākus) kosmosa kuģi), apgreidojam savu braucamrīku, savas kolonijas, slēdzam līgumus ar citām civilizācijām, iekarojam. Izklausās ļoti daudz visa kā, taču tā pat kā iepriekš no visa te ir tikai pa biškam. Tikai uzdevumi ir daudz. Taču visi ir identiski, atšķira tikai, kura labā tos veic. "Maxis" ir gribējuši mūs nostrādināt līdz nemaņai ar šo posmu, par cik tas ir pēdējais. Savācam radijumus no vienas planētas, vedam uz citu..blā blā blā..
Kopumā, spēle ar morāli un visai vājiem un attālinātiem piemēriem, par dzīves kārtību uz mūsu pašu planētas. Ēd vai tiksi apēsts. Katram ir sava vieta. Utml. Kosmiskā daļa, gan ir pilnīga zinātniskā fantastika. Kamēr spēlē pats ar sevi viss ir vienkārši un prasti. Tomēr neaizmirsīsim par spēles daudzspēlētāju režīmu. Iespēja mainīties ar radībām, milzīgās bibliotēkas ar veidotajiem radijumiem utt. Satiec uz planētām draugu veidotos izdzimteņus un izklaidējies vēl vairāk.
Spēle, šķiet, vairāk ir domāta cilvēkiem, kas ar datorspēlēm ir uz Jūs. Tie noteikti tiks izklaidēti par visiem 100%, taču tiem, kas šad tad mēdz pabrucināt sienas iekš "Age of Empires" vai pašaut vācu zaldātus iekš kārtējās "WW2" spēles, šeit galīgi nebūs ko darīt, ja nu vienīgi ir kāds perversi infantīls sapnis, ko gribas izsapņot. Pagaidām vēl nedzēsīšu ārā, gribas pamēģināt, kad būšu pilnīgā zeķē..
Vienā teikumā: Spēle ir tīri laba un ideja lieliska, taču pamatīgais satura trūkums padara ļoti garlaicīgu.
(Raksts pārpublicēts no paslaikspeleju.wordpress.com ar autora atļauju.)
Hilton
Ojwdjiowkdeofjeij ifsfhoewdfeifhweui hieojkaskdfwjfghewejif eiwhfufdawdijwehfuihewguih jeifjeweijeruigherug hc.lvJeffreycaf
Каркасный дом с утеплением: идеальный выбор для холодных регионов каркасный дом под ключ <a href=spb-karkasnye-doma.ru>spb-karkasnye-doma.ru</a> .karkasnyy_dom_rbet