Zīmolīgas domas

Līgija Ciekure, www.galms.lv, 22.10.2007., 21:05

Manas krustmātes “dārgumu” kārbiņā daudz aizkustinošu lietu – sulīgi sarkana stikla jāņogu piekariņš, dzintara bērza lapiņa, koka un perlamutra brošas un kuloni. Kādreiz šie nieki bijuši modē, bet nekad nav pretendējuši uz īstu dārglietu statusu. Tas bija tik sen. Šodienas aktualitāte – zīmols. Taču stāsts – vecais.

123456
789101112

Meitenes jau tā slaidās kājas vēl slaidākas dara zābaciņi uz augstiem papēžiem, džinsi cieši apņem gurnus, kam apkārt apvijusies plata josta, kas nedaudz zem nabas vainagojas ar mirguļojošu D&G. Skaisti? Skaisti.
Melns, šķietami neuzkrītošs krekliņš, ko pamanāmu dara divas lietas – kārdinošie apaļumi, kurus tas apņem, un pērlītēm izšūti burti. Šoreiz – Dior. Jauki? Jauki.

13Domāju, šādas un līdzīgas meitenes pa Rīgas ielām drasē ne mazums. Un priecē mūsu acis. Jautājums – kurš noticēja uzrakstiem? Kurš noticēja, ka cilvēciņš, kurš, gaidot tramvaju, loka iekšā lētu kāpostu pīrāgu, tikko pārradies no Milānas, kur savas rudens kolekcijas papildinājumam iegādājies abu slaveno dizaineru jaunāko stila “rozīnīti”? Varbūt sliecaties noticēt zaķim, kuram “Dior” modes nams ir otrās mājas, bet stopošana – kārtējais untums? Ak, jā, man arī nav viegli. “Chanel” rokassomiņai izplīsusi odere – ir gan tie francūži haltūristi! Gucci, Louis Vuitton, Trois Pommes, Hogan, Prada, Hermès – tas mums, latviešiem, par prastu. Mēs cienām tikai pašus izmeklētākos zīmolus. Un tos arī uz nebēdu valkājam! Bet jaukākais visā ir nekur nerakstīta kopēja vienošanās. Sazvērestība. Koda atslēga – visi zina, ka mānās, un turpina mānīties. Vizuālais iespaids – jauks, meitenes – smukas. Kāpēc lai mēs nepriecātos? Par Salatēti arī visi priecājas. Netkarīgi no vecuma un zināšanu bagāžas. Fenomens jo valdzinošāks liekas tādēļ, ka signalizē par nepretenciozu ielas stilu. Jā, tieši tā. Nepretenciozu. Neviens nepretendē uz oriģinālu. Mirdzoši burti, jauks ornaments, kaut kur redzēts līniju motīvs, kas nomierina kā lipīga, sen dzirdēta melodija…

Modes namu dizaineri, ieraugot šos stila paraugus, būtu nedaudz izbrīnīti. Tas gan. Bet arī mums ir par ko brīnīties! Kur var iegultīt naudu? Nekustamā īpašumā. Vērtspapīros. Dārglietās. Kur vēl? Izrādās, jau minēto un citu modes namu tērpos un aksesuāros. Esot cilvēki, kuri slaveno zīmolu izcilos apģērba gabalus pērkot divos eksemplāros. Tā gan. Vienu – valkāšanai, otru – glabāšanai. Lai pēc desmit, divdesmit vai vairāk gadiem kādā izsolē krietni nopelnītu. Valkātas drēbes maksā mazāk, ja vien tās nav bijušas mugurā kādai filmu zvaigznei. Pēdējā gadījumā krietni nopelnīs tas drēbju īpašnieks, kura rīcībā būs fotoattēls, kas valkāšanas faktu skaidri apliecinās. Sava nozīme ir gan zīmolam, gan tērpa oriģinalitātei, gan arī modes tendencēm izsoles brīdī. Iedomājieties paši, ko šobrīd maksā piecdesmitgadīga somiņa, kuras veidols inspirējis šodienas dizainerus! Nesen šādas “Hermès” somiņas izsoles cena sasniegusi apaļas 30 000 mārciņas.

1415ASV dizaineris Tommy Hilfiger Šveices modes un dzīves stila žurnāla “Bolero” septembra numurā publicētajā intervijā žēlojas, ka šodien nākas strādāt saspringtas konkurences apstākļos. Vēl neesi paspējis formulēt savu ideju, kad Zara to jau ir nokopējusi! Ar ko nabaga cilvēks, gulšņājot savos Karību salu apartamentos, gan sevi mierina? Ar domu, ka vienmēr būs ļaudis, kuri gribēs valkāt tikai autentisku, oriģinālu apģērbu un aksesuārus. Turklāt atšķirība ir acīm redzama.
Viens dizainera domu gājiens man likās īpaši valdzinošs – cilvēks, kurš valkā oriģinālu, to dara citādāk. Pēc tā, kā viņš kustas, izturas, kādā kombinācijā un dzīves situācijā izvēlas to vai citu apģērba gabalu, skaidri var manīt, kāda “ranga” drēbes ir mugurā. Un tas ir tiesa.
Apģērbs statusam. Imidžam. Pašapliecinājumam. Vēl vairāk – kapitālieguldījumam. Bet var arī citādi. Tā, kā redzams Rīgas ielās. Vienkārši – smukumam! Dzīvespriekam. Zīmols – ornamentālai rotaļai.


Raksts pārpublicēts no dzīvesstila portāla www.galms.lv, portālu HC.LV un galms.lv sadarbības ietvaros.

6 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
deni2s, 22.10.2007. 21:38:32
Komentāra reitings: 3.938

Manuprāt, tad jau labāk noname/blank drēbes, kā viltots zīmols, un, jo slavenāks tas ir, jo sliktāk. Viltots zīmols arī par cilvēku rada attiecīgu iespaidu, kā par ko viltotu - lēts, plastmasas spožums, kas liecina par tieksmi līdzināties tiem, kas zīmolus izvēlas pēc principa "jo dārgāks, jo krutāks". KKā neesmu manījis, ka LV sabiedrības inteliģence baigi zīmētos ar šiem zīmoliem, kurus pārstāv "Palacco Italia" (kur arī tirgo viltojumus, btw).

Un runājot par Tommy Hilfiger - nu pārāk konservatīvas viņam tās drēbes, sorry.

muļķe, 27.10.2007. 02:43:46
Komentāra reitings: 1.378

hheh. Jāpiekrīt vien būs. Ja vari to atļauties - dzīvo laimīgs savās brendotajās drēbītēs (zināmai daļai sabiedrības gan būs pilnīgi vienalga, dažs labs varbūt pat pažēlos tevi par tavu pārāk spēcīgo saikni ar tavu maciņu). Ja nevari - izbaudi jaunību dzīvojot hūdijos un vecajos džinsos, un sametot pēdējās kapeikas alēnam. Vai arī uzstādi sev mērķus un sāc darboties, nevis mēģini ap sevi radīt centrāltirgus mirdzumu, cerot, ka tas aizstās , kas nāk no cilvēkiem, kas pratīs sevi pienācīgi pasniegt ar vai bez tām zīmolu drēbītēm.

kas_te, 28.10.2007. 12:30:50
Komentāra reitings: 1.328

Latvijā tā dīvaini iegājies - dārgākais apģērbs ir apavi - zābaki, kedas, šūzi vai kurpes. Kas nu kuram. Nu tad šajā ziņā, vismaz manu draugu vidū, brandu viltojumu nav.
Blank? Skeitam blanks ir izdevīgs - tik pats labs deks, bet cena par 5-10 latiem zemāka!
PS.
Tā pa īstam šo tēmu varētu apspriest tad, kad kāds uzspridzinātu Centrāltirgu ar visām fake parpalām!

rxx, 28.10.2007. 16:31:08
Komentāra reitings: 4.337

Ir pieprasījums, ir piedāvājums..

meita, 14.04.2008. 06:56:26
Komentāra reitings: 1.323

Heh... interesants raksts.
No zīmoliem neizvairīties. Manu uzmanību Rīgas ielās gan vairāk saista dārgie auto. Vienmēr, kad ieraugu kārtējo tādu vāģi Rīgas ielās, nodomāju, vai tiešām? Tiešām šis cilvēks ir TIK turīgs? Jo redziet, man ir nācies dzirdēt, ka daži tādi mašīnu īpašnieki tagadiņās n-tos gadus maksās kredītu bankai par savu vareno pirkumu, tači paši dzīvo hruščovku rajonā, vienistabu dzīvoklī.
Tas norāda tikai vienu - katarm savs priekšstats par to, kur naudiņu likt un kā spodrināt savu tēlu. Citam tas ir arī kāda sen lolota sapņa piepildījums.
Nevar pārmest.

es-pati, 18.05.2008. 18:38:56
Komentāra reitings: 0

traki jau ir, ka "pa gabalu" grūti atšķirt centrāltirgus parpalas no īstajām.
līdz ar to reizēm dāmas, kuras ir turīgas un patiešām pērk neviltotās D&G u.c., tiek novērtētas par zemu, bet meičas, kuru D&G iegādāts netālu no belašu tantes ratiņiem, tiek turētas par bagātām modes namu piekritējām.
pašai man, protams, patīk smukas Gucci somiņas utt, bet slavenu zīmolu drēbes un apavi man ir maz. patīk jau patīk drēbītes arī no ņujorkera, reserveda u.c.

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Padalies priekā

MarcusOreva

Marcuslit

ebuca.cc

Hilton


ienāktreģistrēties