Ne viss tas zelts, kas spīd

Koko, 18.10.2009., 20:05

Viņiem nevajag ņemt ilgtermiņa kredītus, lai iegādātos luxury preces vai iegūtu izglītību vienā ko labākajām pasaules universitātēm.

Materiālu problēmu neskarti, viņi ar vieglumu izrīkojas ar savu dzīvi. Viņu dēļ diennakti strādā labākie klubi un restorāni. Tur, kur nav vietas zemāka ranga pārstāvjiem, viņi ir un būs dārgi viesi. Sex, drugs & rock’ n’ roll ir viņu stihija.

Kas viņi ir?

Vārdu salikums "zelta jaunatne" (no franču ‘jeunesse doree’) pastāv jau 2 gadsimtus kopš Direktorijas laika Francijā, kas sekoja pēc Lielās franču revolūcijas. Tieši tā sauca atvases, kuru jaunbagātie vecāki tēloja nogurumu no politikas un vēlējās baudīt dzīvi. Anglijā XVIII gs. tāpat dēvēja huligānus no jaunās elites. Par Londonas dendijiem teica: "Zelta jaunatne - vieglprātīgi kucēni, kuri spējīgi tikai dzīties pakaļ izklaidēm." Viņu bezrūpīgo dzīvi veidoja ietekmīgi vecāki, tādēļ nekas neliedza tās vieglprātīgi "dedzināt".

Maģiskais cipars 54

Zelta jaunatneASV 20.gs. 70.gados "zelta jaunatne" iegūst jaunu nozīmi, novirzoties tālaika kultūras elites virzienā. Kinozvaigznes un režisors, stilisti un modeles, fotogrāfi un dizaineri, mūziķi, mākslinieki un vienkārši tusētāji kļuva par jaunajiem jeunesse doree, veidojot šo laika periodu par zelta - gan pārnestā, gan tiešajā nozīmē. Bet adresi 254 West 54th Street, New York - par pašu iekārojamāko adresi pasaulē. Disko ēras centrs bija leģendārais "Studio 54", kur pulcējās amerikāņu elite un kur notika pašas trakulīgās ballītes, kas pat mūsdienās aizrauj ar savu vēsturi un kulta personāžiem, kas mitinājās "Studio 54" unikālās atmosfēras, seksuālās brīvības un visdažādāko stimulatoru dēļ.

Tajā pašā Amerikā 90.gados par "zelta jaunatnes" pārstāvjiem sāka uzskatīt arī t.s. japijus, kurus ar "Studio 54" paaudzi nekas nesaistīja. Lai gan šī elite arī mācēja izklaidēties, tomēr dienas lielāko daļu pavadīja ofisos debesskrāpju augstumos, bet par to ir cits stāsts, piemēram, B.Ī. Elisa "Amerikāņu psihs".

Zelta jaunatnes produkts

Mūsdienās vārdu salikums jeunesse doree attiecas uz bagātajiem jauniešiem ar elitāru dzīvesveidu. Ja atmet snobiskās tējošanas svētdienu pēcpusdienās, rēķina laulības, ģimenes dārglietas, heraldiskos simbolus, aristokrātu un buržuā konfliktu, tad mūsdienu zelta jaunatne nāk no mākslinieku, politiķu vai finanšu aprindām.

Zināms, ka šīs atvases apmeklē visdārgākās mācību iestādes, tā, piem., Krievija ieņem 1. vietu pēc bērnu skaita, kas studē "Le Rosey", kur mācību maksa gadā sniedzas pāri 600 000 Šveices franku. Bērns vēlas publicitāti? Nekādu problēmu. Ar viņu strādā labākie pasniedzēji, imidža veidotāji, fotogrāfi, stilisti, SA darbinieki un producenti. Lai pagatavotu "produktu" un izvērstu to līdz zvaigznes statusam, Krievijā nepieciešami vismaz 250 000 līdz 1 000 000 dolāru. Citās valstīs šī summa ir 2-3 lielāka.

Dzīves īpatnības

Zelta jaunatneSkandāli, kuros iesaistās "zelta jaunatne", reti kad šķērso naudas banknošu un vecāku sakaru robežu, līdz tie kļūst par sabiedrībā pieejamu informāciju, tomēr reizēm tabloīdi iekļūst šajā gandrīz nepieejamā zonā, un tad "zelta jaunatnes" pārstāvji atklājas ārkārtīgi nesimpātiskā gaismā.

Cita galējība ir pasūtījuma slavenību hronikas, tādējādi ieceļot personu uz augsta pjedestāla līdzās pazīstamiem politiķiem, kultūras un mākslas pārstāvjiem. Labs ir Perisas Hiltones piemērs, - līdz neparādījās viņas realitātes šovs, sabiedrība nezināja, kā pozicionēt ballīšu karalieni. Tagad, kad viņa ir elks tūkstošiem meiteņu, Hiltones mārketinga impērija plešas no kosmētikas un aksesuāriem līdz TV projektiem.

Tā nu sanācis, ka "zelta jaunatne" netieši ietekmē dzīvesstilu- kā savā kompānijā, tā ārpus tās. Viņi diktē modi uz klubu mūziku, dārgu kūrortu, īpatnēju hobiju, eksotisku ēdienu, auto markām un daudz ko citu.

Propagandējot vizuālā tēla spēku, viņi ieviesa modi uz dizaineriem aziātiem, plīša sporta kostīmiem, pūkainiem ādas zābakiem un drēbēm, rotām ar galvaskausa attēlojumu. Pēc statistikas datiem visvairāk naudas uz slavenu zīmolu drēbēm tērē japāņi un krievi.

Ne viss tas zelts...

Tomēr nevar tikai sekot tabloīdu iemīļotai tieksmei "zelta jaunatnes" pārstāvjus mālēt sliktā gaismā, orientējoties uz vidusšķiras patērētājiem, jo bagātu cilvēku bērni nav vienādi. Jeunesse doree iegūst izcilu izglītību un realizē sevi kādā jomā, jo viņu starpā būt neizglītotam skaitās neprestiži. Viņu vidū ir daudz spilgtu personu mūzikā, glezniecībā, literatūrā, kino vai televīzijā, tā arī ekonomikā, jurisprudencē, politikā, mazā vai lielā biznesā. Arvien biežāk viņi slēpj savu izcelsmi, maina uzvārdus, lai tikai kļūtu finansiāli neatkarīgi no bagātiem vecākiem, un pierādītu, ka bez palīdzības ir uz daudz ko spējīgi.

Nobeiguma vietā

Kad centās pārtraukt multfilmas "The Simpsons" rādīšanu televīzijā, uzsverot, ka tā samaitā augošos prātus, kāds žurnālists jautāja multfilmas veidotājam Metam Grouningam, kas jādara, lai bērns neizaugtu par Bārtu Simpsonu? Uz ko viedais Grounings atbildēja: "Nebūt Homēram Simpsonam!"


1 komentārs Komentēšana pieejama visiem.
mouse, 19.10.2009. 15:08:41
Komentāra reitings: 0

http://www.youtube.com/watch?v=ukgjN8_yhL0

Ne viss tas spīd, kas zelts

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā

Marcuslit

ebuca.cc

Hilton

Ojwdjiowkdeofjeij ifsfhoewdfeifhweui hieojkaskdfwjfghewejif eiwhfufdawdijwehfuihewguih jeifjeweijeruigherug hc.lv

Jeffreycaf


ienāktreģistrēties