"MOLĀ" gadu modes tendences
Dace Bartusevica, 29.09.2006., 17:5027.septembrī bija modes mēneša kulminācija, kad otro reizi Latvijas modes mākslinieki vienojās “Midnight MOLS”, lai kopīgā darbā noteiktu rudens/ziemas sezonas modes tendences, krāsas un akcentus. Pasākumā valdīja patiesi radoša gaisotne, jo jaunās tendences tika noteiktas, izmantojot apģērbus un aksesuārus no t/c Mols piedāvājuma. Līdztekus klajā nāca noslēpums kas ir Latvijas vadošo modes dizaineru mūzas.
Latvijas vadošie modes dizaineri - Līga Banga, Anita Altmane, Atis Artemjevs, Aleksandrs Bibergals un Gints Bude - kopā ar viesiem un žurnālistiem radīja rudens/ziemas modes kolekciju. Pasākuma māksliniecisko ideju veidoja modes fotogrāfs Aleksandrs Sokolovs.
„Romantiski, viegli un ar mīlestību – tā es raksturotu mākslinieku paveikto 2. „Midnight Mols” pasākumā. Viņi pierādīja, ka Latvijas modes mākslinieku iztēlei un domu lidojumam nav robežu! Katra no kolekcijām bija unikāla un atšķirīga viena no otras – sievišķīgums un gaisīgums Anitas Altmanes kolekcijās; romantika - Līgas Bangas kolekcijās; izsmalcinātība un reizē arī vīrišķība raksturoja Ati Artjemjevu un Aleksandru Bibergalu; oriģinalitāte un uzsvars uz humoru Ginta Budes kolekcijās. Ceru, ka mākslinieku iedvesma ir skārusi visus, kas bija klāt rudens/ziemas sezonas modes tendenču dzimšanas brīdī ! ” par modes nakti stāsta t/c Mols direktore Zita Siliņa.
Līdztekus modeļiem tendences demonstrēja arī modes mākslinieku mūzas. Kas viņas bija? Tas līdz „Midnight Mola” naktij bija noslēpums, taču vakar šis noslēpums tika atklāts. Uzzinājām, ka Ata Artemjeva mūza ir Agnese Zeltiņa, Līgas Bangas - Agnese Vārpiņa, Aleksandra Bibergala - Dženita Priedīte, Anitas Altmanes iedvesmotāja ir Aija Vītoliņa, savukārt Ginta Budes mūza – Andris Bulis.
Anitas Altmanes kolekcijās dominēja akcents uz sievišķību - superizteiktu vidukļa daļu un apspīlētām biksēm, kas īpaši izceļ gurnu līniju. Krāsa – eleganti melnā. ‘’ Es šajā vakarā centos ikvienai tēmai pieeiet ar papildus humora devu, jo Midnight Mols ir publisks pasākums, vairāk kā izklaide, spēle un iedrošinājums ikvienam būt radošam. Un Molā tas ir iespējams,’’ atzina pati māksliniece.
Līgas Bangas kolekcija izcēlās ar īpašu sievišķību - krāsaini leginsi, zelta auduma vakarkleita un rotas. Savu izvēli L.Banga komentēja sekojoši :‘’Es izvēlējos zeltu, jo tā ir šī brīža aktualitāte un šajā sezonā mēs ikviena varam atļauties būt popprincese’’.
Atis Artemjevs savu mūzu bija ietērpis atbilstoši 18.gadsimtam, kas šobrīd ir aktuāla modes platforma, jo uz tās vienkopus satiekas vairāki stili. Viņa tendencēs bija manāmas spēles ar melno un balto, izcelta vidukļa līnija, militārais stils.
Sarkans, plandošs, izsmalcināts stils raksturoja Aleksandra Bibergala izvēlētās tendences, papildinot to visu ar īpaši sievišķiem akcentiem – liktenīgās sievietes skatienu ar dūmakainām, uzkrītošām acu ēnām un spilgti sārtām lūpām un caurspīdīgu šalli.
Īpaši izcēlās Ginta Budes kolekcija ar sievišķās un vīrišķās spēles rakstu, papildinātu ar dažādiem interesantiem atribūtiem. Viņš uzskatāmi nodemonstrēja, ka pat rokā turēta spēļu lāpstiņa ir burvīgs aksesuārs. ‘’Es veidoju savas tendences zem Britu modes karoga ar lāpstiņu rokā, jo latvieši tur dodas laimi meklēt. Kā Sprīdīši. Taču bagāts tā nepaliksi – uz Angliju vai Ītiju var braukt tikai izklaidēties,’’ viņa teiktais saskanēja ar šī brīža Latvijas sabiedrības aktualitāti.
„Nosakot jaunās rudens/ziemas tendences, visu - gan apģērbus, gan arī aksesuārus, mākslinieki atrada t/c Mols veikalu plauktos. Efekts pārsteidza! Izskatījās tā, it kā demonstrētās tendences būtu no dizaineru pašu darinātajām kolekcijām. Savukārt, modes mākslinieku mūzas izstaroja tādus fluīdus, ka gaisā virmoja īsts modes radošais gars! ” tā pagājušās nakts notikumus Molā atceras Elena Strahova, Baltijas Modes federācijas prezidente.
Latvijas modes dizaineri pierādīja, ka viņu izvēlētās rudens/ziemas tendences sakrīt ar pasaules modes pasaulē valdošo - vīriešu apģērbu sievišķīgums un sieviešu apģērbu vīrišķīgums rudens/ziemas sezonā būs tīrā ikdiena. 80.gadu disko stils vēl joprojām aktuāls – zelts, metālika un disko stila cienīgi akcenti. Kā arī izcelta vidukļa līnija, svārku apjoms, neaizmirstot šīs sezonas absolūto brīvību – strīpainas un rūtotas zeķes, šalles, mākslīgo ziedu piespraudes, visaktuālākās šīs sezonas beretes tipa cepurītes visdažādākajās krāsās un somas ar diviem rokturiem un tās, kurās var salādēt iedzīvi vairākām dienām uz priekšu.
Šajā naktī modes dizaineri iedvesmojās no mūzām. Arī t/c Mols bija savs atbalstītājs, kas ļāva izsapņot un realizēt „Midnight Mols”. Paldies jaunajam, vēju pilnajam, stilīgajam 2006.gada Volkswagen modelim Eos - „Midnight Mols” ģenerālsponsoram!
MarcusOreva
Marcuslit
ebuca.ccHilton