Midnight Mols apliecina: Šoruden modē dekadence

Elija Krauze, 24.09.2007., 19:52

Pasākumā Midnight Mols, kurā Latvijas vadošie modes mākslinieki vienojās kopīgā darbā, lai definētu rudens/ziemas modes tendences, dominēja vārds ‘’dekadence’’. Lakāda, gari zābaki, lielas un nokarenas somas, smalki un raupji adījumi ir tas, kam gluži vienkārši jaunās sezonas garderobē IR JĀBŪT!

mm_2007_2008_074

Labākie Latvijas modes mākslinieki kopā ar žurnālistiem, stilistiem un pasākuma viesiem iezīmēja jaunās rudens-ziemas sezonas modes tendences, krāsas un akcentus. Pasākumā valdīja patiešām radoša gaisotne, jo jaunās tendences tika noteiktas uz skatuves apceļojot vairākas valstis, sajūtot dažādu kultūru vēsmas. Modes mākslinieku darba instrumenti - apģērbi un aksesuāri - tika izmantoti no t/c Mols piedāvājuma.

Modes māksliniekiem – Dāvidam, Elitai Patmalniecei, Aleksandram Bibergalam, Līgai Bangai un duetam – Indrai Miklāvai un Artim Štamgūtam, bija uzdevums atbilstoši jaunās sezonas modes tendencēm sapost sabiedrībā zināmas un populāras personas, kas asociējas ar attiecīgo valsti. Modeļu lomā iejutās – dabas pētnieks un ceļotājs Māris Olte (Indija), uzņēmējs Valdis Kalnozols (Ķīna), modes speciāliste Elena Strahova (Francija), dīdžejs Bogdans Tarans (Krievija) un Natālija Jansone.

„Romantiski, sapņaini un ekstravaganti – tā es raksturotu mākslinieku paveikto „Midnight Mols” rudens sezonas pasākumā. Viņi pierādīja, ka Latvijas modes mākslinieku iztēlei un domu lidojumam nav robežu! Katra no kolekcijām bija unikāla un atšķirīga viena no otras, tās mūs aizveda burvīgā ceļojumā uz visdažādākajām pasaules valstīm – Indiju, Krieviju, Ķīnu, Franciju un pat Mēnesi. Ceru, ka mākslinieku iedvesma ir skārusi visus, kas bija klāt rudens/ziemas sezonas modes tendenču dzimšanas brīdī ! ” par modes nakti stāsta t/c Mols direktore Zita Siliņa

Modes mākslinieks Dāvids Midnight Mols modes pasākuma apmeklētājiem piedāvāja izbaudīt Indijas gaisotni, ietērpjot dabas pētnieku un ceļotāju Māri Olti. “Manuprāt, vissvarīgākais šosezon ir uzdrīkstēšanās kombinēt dažādus apģērba gabalus neierastā veidā. Šodien to demonstrēju, Mārim bikšu vietā uzvelkot divus biznesa kreklus. ‘’

mm_2007_2008_103

Spilgtas krāsas cienošā modes māksliniece Elita Patmalniece, pārsteidza, jo dīdžeja Bogdana Tarana apģērbā dažādas kažokādas, kas raksturīgas Krievijas kultūrai, kombinēja ar sarkano krāsu. “Pretēji tam, ka šogad rudens un ziemas mode tendencēs nav iekļautas spilgtās krāsas, es, veidojot apģērbu balstos uz sapņiem un fantāziju, kas šogad ir modē!” atzīstas E. Patmalniece.

Modes mākslinieks Aleksandrs Bibergals, iepazīstinot Midnight Mols apmeklētājus ar Francijas kultūru un ģērbjot modes speciālisti Elenu Strahovu, balstījās uz nemainīgām vērtībām - romantismu un eleganci. Tas ir Bibergala pamatstila elements arī šosezon. “Franciju raksturo šarms un elegance, savukārt šo sezonu - dekadence, tāpēc noteikti savā garderobē nepieciešams iekļaut ko romantisku un izsmalcinātu.”

Modes māksliniece Līga Banga, ietērpjot uzņēmēju Valdi Kalnozolu Ķīnas motīvos, iezīmēja šīs valsts tradicionālās vērtības, izmantojot dažādus kultūras elementus. Savu izvēli L. Banga komentē sekojoši: “Katrā valstī ir savas kultūras vērtības, kas tradicionāli iet cauri gadu simtiem, šosezon ir moderni apģērbā izmantot dažādus kultūras rakstus, manuprāt, mēs, latvieši esam ar to ļoti bagāti! ”

Jaunie modes mākslinieki Atis Štamgūts un Indra Miklāva pārvērta savu modeli - modes mākslinieci Natāliju Jansoni par kosmisku būtni, kombinējot visdažādākos apģērbus un aksesuārus. Tādējādi tika radīts sapņains un juteklisks imidžs. “Dekadence – tas ir noslēpums, tie ir sapņi un fantāzija. Šosezon ikviens var kombinēt visdažādākos apģērbus un aksesuārus. Svarīgi, lai tas ir gaumīgi, jo modē atturīga gaume bez pārspīlējuma,” atklāj jaunie modes mākslinieki.

mm_2007_2008_121

Mākslinieku radītie stila ieteikumi apģērbam saskanēja ar stilistes un make – up speciālistes Žannas Dubskas ieteikumiem: “Šoruden dekoratīvās kosmētikas izvēlē ir jābalstās uz izsmalcinātību. Grims var būt arī sapņains, tikai vienmēr jāatceras svarīgākais kosmētikas lietošanas likums - grims domāts, lai uzkrāsotos, nevis pārkrāsotos! Starp citu, šosezon arī vīriešu modē dažādas kosmētikas līnijas, kas domātas tieši viņiem.”

Modes eksperts Konstantīns Bogomolovs norādīja rudens un ziemas sezonas galvenās tendences: “Rudens un ziemas mode iezīmējas dekadences stilā. Tas nozīmē, ka izvēloties savu garderobi vairāk vajadzētu paļauties uz savām izjūtām un fantāziju, nevis racionālām lietām. Dekadences stils mijas ar - izsmalcinātību, atturīgu gaumi, apslēptu jutekliskumu, tas ir sapņains un ekstravagants stils.”

Latvijas modes dizaineri kārtējo reizi pierādīja, ka viņu izvēlētās modes tendences sakrīt ar pasaulē valdošajām un atklāja, kas ir šīs sezonas aktuālākās jeb tā saucamās ‘’must have’’ (ir jābūt) lietas: krāsaini leginsi un zeķubikses, gari zābaki, smalki vai raupji adījumi, lielas un nokarenas somas un pats galvenais - lakāda. Tā var tik izmantota visur – apavos, somās, kā arī pat apģērbā iestrādājot atsevišķus lakādas akcentus.

Pasākuma laikā viesiem bija iespēja piedalīties modes tendenču radīšanā, baudīt Ķīnas tējas ceremoniju un veidot hennas tetovējumus. Pasākuma bija apskatāma mākslinieces Karinē Paronjances radošā darbnīca un gleznas no izstādes ‘’Krievu tēja itāļu virtuvē’’. Pasākuma viesus pārsteidza īpašie pārsteigumi un dāvanas no salona ''Ergoline'', eksotisko deju teātra ''Karinendance''. Savukārt, pasākuma galveno balvu - ceļojumu uz Franciju 2 personām no ''Vanilla Travel'', izlozēja fotogrāfa Sergeja Kondrašina sieva Bogdana.

‘’Ar šo pasākumu Mols apliecināja, ka nosakot jaunākās modes un stila vēsmas iepirkšanās pasaulē, veiksmīgi turpinās savu uzstādījumu – būt tirdzniecības centram, kurā dzimst Mode,‘’ gandarīta ir t/c Mols direktore Zita Siliņa.


Uzziņai

T/c Mols savu darbību sāka 1998.gadā un ir tradīcijām bagātākais tirdzniecības centrs Latvijā. Tirdzniecības centrā darbojas 131 veikals. Kopš pērnā gada jūnija T/c MOLS modes veikaliem ir pievienojušies tādi Eiropā pazīstami zīmoli kā “Orsay”, “Track&Travel”, “Otto Kern”, “Mephisto”, “Gas”, “Mustang Jeans”, “Merphy&Nye”, “Po.P”, Lindex”, “Vistula”, “Timberland”,”Este”, Euronics, Bruno Banani, Pietro Philipi, Oxbow un Mosaic. T/c Mols darbojas arutomazgātuve Sunny`s Shiny Car Wash.
SIA Tirdzniecības centrs “Mols” ir viens no pieciem Linstow Center Management grupas tirdzniecības centriem. Grupā ietilpst arī t/p Alfa, Galerija Centrs, t/c Origo un t/c Dole.

0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā

MarcusOreva

Marcuslit

ebuca.cc

Hilton


ienāktreģistrēties