Mežģīnes, kaķa acis un aviatori!

Marija Frolova, Safilo Nordic AB saulesbriļļu un optisko ietvaru izplatītāja Latvijā, 26.07.2007., 10:46

Šogad vadošo modes namu dizaineri ir īpaši pievērsuši uzmanību tam, lai saulesbrilles kļūtu par saskanīgu apģērbu un aksesuāru kolekciju elementu.

Glamūru nomainījusi elegance! Modes eksperti saka, ka tā ir kļuvusi „pieaugusi”, mazāk kliedzoša, tiecas uz harmoniju un akcents tiek likts uz pamatvērtībām. Tādēļ nav pārsteidzoši, ka saulesbrilles kļuvušas par svarīgu elementu vadošo modes namu skatēs.

Latvijā populāri cilvēki - aktrises Agnese Zeltiņa un Zane Vaļicka, modes māksliniece Šeila un raidījumu un pasākumu vadītājs Valters Krauze – ir izvēlējušies sev saulesbrilles, kuras atspoguļo šā gada tendences.


Saulesbriļļu forma

Šogad, tāpat kā iepriekšējos gados, modē ir lielas formas saulesbrilles. Aktuāls ir briļļu komforts un acu aizsardzība – tādēļ brilles vēl ciešāk pieguļ sejai un to formas ir kļuvušas izliektākas un aerodinamiskākas. Renesansi piedzīvojušas ir arī sievišķīgās formas brilles – tā saucamās „kaķa acis”, kuru valkātājas atgādina pagājušā gadsimta 60. gadu zvaigznes. Vēl joprojām kolekcijās daudz briļļu – „masku”, kuru lēcu izgatavošanā tiek izmantoti arvien jauni un moderni materiāli. Tāpat šogad populāras ir arī „aviatora” formas brilles, kuras raisa romantiskas asociācijas ar pagājušā gadsimta 30. gadu varonīgajiem pilotiem!


Saulesbriļļu materiāls

Tāpat kā iepriekšējos gados, arī šogad izplatītākais materiāls ir metālu un plastmasas kombinācijas, kas var kalpot gan funkcionāliem, gan estētiskiem mērķiem. Sevišķi aktuāla ir plastmasas rāmju stiegrošana ar titānu un metāliskas aplikācijas uz rāmīša vai kājiņas – tādējādi veidojot savdabīgu kontrastu starp auksto metāla spīdumu un maigo plastmasas virsmu. Briļļu izgatavošanā izmanto arī materiālus, kuri nodrošina papildus komfortu: kaučuku, dažādus epoksīdsveķu veidus, kā arī dabiskos materiālus – ragu, koku un ādu.


Saulesbriļļu krāsa

Kaut arī sezonas paletei joprojām ir raksturīga plaša dažādu krāsu un nokrāsu gamma, tomēr kopumā dominē mierīgie tumšie toņi, dažādu nokrāsu pelēkais, melno un brūno krāsu toņi. Joprojām aktuāla ir baltās un melnās vai melnās un sarkanās krāsas kombinācija. Arī šogad kolekcijas piedāvā „rozā” brilles, no kurām vispieprasītākās ir izsmalcinātajā „vecrozā” krāsā.


Saulesbriļļu apdare

Akcents tiek likts nevis uz apdares detaļu daudzumu, bet gan uz interesantu materiālu un krāsu kombināciju, apvienojot estētiku un funkcionalitāti. Protams, galvenais saulesbriļļu rotājuma elements paliek pazīstamā zīmola logotips. Tādēļ kompānijas pievērš īpašu uzmanību logotipa izskatam, veidojot to no dažādiem uzmanību piesaistošiem materiāliem, piemēram, smalkiem akmentiņiem vai iegravējot. Ažūra jeb mežģīņveida kājiņu mode ļauj logotipu attēlot kā ažūra burtu vijumu, kas izskatās kā savdabīgi izsmalcināti hieroglifi. Tādējādi briļļu kājiņas ir ne tikai funkcionāls, bet arī dekoratīvs šī aksesuāra elements. Vēl joprojām aktuāli ir oriģinālie zīmējumi un raksti pop-arta stilā.


Modes māksliniece Šeila izvēlējās Yves Saint Laurent

Modes māksliniece Šeila izvēlējās Yves Saint Laurent

Modes māksliniece Šeila izvēlējās Yves Saint Laurent

Modes māksliniece Šeila izvēlējās Yves Saint Laurent


Aktrise un Latvijas pārstāve 2007. gada konkursā „Mrs. Globe” Zane Vaļicka izvēlējās Gucci saulesbrilles.

Aktrise un Latvijas pārstāve 2007. gada konkursā „Mrs. Globe” Zane Vaļicka izvēlējās Gucci saulesbrilles.

Aktrise un Latvijas pārstāve 2007. gada konkursā „Mrs. Globe” Zane Vaļicka izvēlējās Gucci saulesbrilles.

Aktrise un Latvijas pārstāve 2007. gada konkursā „Mrs. Globe” Zane Vaļicka izvēlējās Gucci saulesbrilles.


TV raidījumu un pasākumu vadītājs Valters Krauze izvēlējās Emporio Armani saulesbrilles.

TV raidījumu un pasākumu vadītājs Valters Krauze izvēlējās Emporio Armani saulesbrilles.

TV raidījumu un pasākumu vadītājs Valters Krauze izvēlējās Emporio Armani saulesbrilles.

TV raidījumu un pasākumu vadītājs Valters Krauze izvēlējās Emporio Armani saulesbrilles.


Aktrise Agnese Zeltiņa izvēlējās Dior saulesbrilles.

Aktrise Agnese Zeltiņa izvēlējās Dior saulesbrilles.

Aktrise Agnese Zeltiņa izvēlējās Dior saulesbrilles.

Aktrise Agnese Zeltiņa izvēlējās Dior saulesbrilles.

Foto: Juris Kalniņš, „Fotocentrs”


5 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
deni2s, 26.07.2007. 10:54:52
Komentāra reitings: 2.793

"Protams, galvenais saulesbriļļu rotājuma elements paliek pazīstamā zīmola logotips." - nevaru piekrist. Ray Ban saulesbrillēm nav nekādu uzkrītošu logotipu. Uzskatu, jo kvalitatīvāks produkts, jo mazāk tam ir jābāž savs zīmols degunā. Protams, ir atšķirība par ko tu izvēlies maksāt: par zīmolu kā tādu vai par kvalitāti.

rxx, 26.07.2007. 17:47:35
Komentāra reitings: 0

Vot, Denim taisnība!

Un vēl, es nezinu kā jums, bet man visas bildēs redzamās brilles liekas nesmukas un tādas urlīgas. Tādai BMW sabiedrības daļai domātas...

kikki, 26.07.2007. 18:10:58 (ip:89.20.251.1)
Komentāra reitings: 0

ir jau arii tadi, kuriem ir vajadziigas lielaas mushu saulesbrilles, kuras parasti neesaa emocionaalie cilveeki..

deni2s, 26.07.2007. 18:53:42
Komentāra reitings: 0

Man gan patīk kā izskatās bildēs brilles. Izskatās, ka cilvēki izvēlējušies brilles, uz kurām "galvenais saulesbriļļu rotājuma elements" ir vismazāk saredzams :D

Jolanta, 30.07.2007. 10:39:54 (ip:91.135.25.52)
Komentāra reitings: 1.052

tie, kuri pārzina saulesbriļļu brendus un to logotipus, atpazīs arī ne tik acīmredzamos uzrakstos konkrētā brenda brilles! Tas var būt kāds neliels izliekums vai zīmīte, kas apliecina piederību konkrētam brendam!

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Prāta darbnīca - ļauj prātam darboties!
Padalies priekā

MarcusOreva

Marcuslit

ebuca.cc

Hilton


ienāktreģistrēties