Jaunākā modes dizainere pasaulē
Koko, 25.11.2009., 20:31Kura meitene nezīmē skolas kladēs savu sapņu tērpus vai vismaz neapcer šādus fantāzijas augļus savā prātā?
Kā rāda vēsture arī vidusskolniece var veiksmīgi izsisties pasaules modes džungļos, ja vien tāds sīkums kā... mīlošs tētis miljonārs tevi atbalsta.
Talants vs nauda
(17 gadi) tiek uzskatīta par talantīgu meiteni, kura jau no pašas bērnības pieskribelējusi pilnus albumus ar skicēm un apšuvusi visas lelles. Reiz tēvs viņai jautājis, ko tev visvairāk patīk zīmēt, un Kira atbildējusi, ka skaistas lietas. Tādas, kuras pati gribētu nēsāt.
Citi uzskata meiteni par pilnīgi neapdāvinātu, kolekcijas infantilas un, ka iegūtā jau 2007. gadā popularitāte un slava nebūtu iespējama bez tēva Sergeja Plastiņina, ievērojama pārtikas holdinga "Вимм-Билль-Данн" akcionāra, kura finansiālais stāvoklis mērojams aptuveni 700 miljonos dolāru, finansiālās palīdzības.
Kā atzīst pati dizainere, visu kolekciju apģērbus viņa definētu kā art-glamour-sporty-casual stilu sajaukumu, un rada tērpus dzīvespriecīgām, oriģinālām meitenēm, kuras vēlas mainīties. Par to liecina arī piedāvāto preču daudzveidība- klubu mīļotājām zelta un sudrabotas vestes, metalizēti ziedi, jakas un kombinezoni, sievišķīgā stila piekritējām- pieguļošs siluets un kupli svārki, bet tādām, kuras vēlas izskatīties pieaugušākas- apģērbi meiteņu rokgrupas stilā. Un tieši mērķauditorija ir pusaudzes no 13-20 gadiem, kuras kā mangēts pievelkas veikalam ar rozā lietiņām un spīgulīšiem, mūziku, veikalam ar īpašu atmosfēru, kur var pasēdēt uz dīvāniem, palasīt kādu modes žurnālu vai padejot, skanot populārai mūzikai. Kiras Plastiņinas veikalos tiek piedāvātas jauniešu ikdienas drēbes- džinsi, krekli un topi ar printiem, lielu fliteru daudzumu, oriģinālas kleitas, jakas-tas viss košās, dzīvespriecīgās krāsās, kur nozīmīgu vietu ieņem fuksijas tonis. Ir arī apavi un aksesuāri. Kira atzīst, ka pati labprāt nēsā pašas veidotās drēbes. Turklāt apģērbu cenu politika vidēji ir 30-50 dolāri.
Ģimenes bizness
Kira Plastiņina ir ne tikai meitenes vārds, bet arī tirdzniecības zīme. Kira saka, ka pirmkārt, viņa ir tērpu modelētāja, nevis biznesa lēdija, viņu saista radošais darbs, finansiālos jautājumus viņa uztic tētim, kurš tad ir kompānijas "Кира Пластинина стиль" ģenerāldirektors. Kira tikai uzdod toni un gaidāmo apģērbu kolekcijas virzienu, vēlāk sākas konstruktoru, piegriezēju un šuvēju darbs, bet pašus apģērbus šuj fabrikās Ķīnā, tikai tad apģērbi nonāk butikos. Pārstāvniecībā Ķīnā tika ieguldīti 35 miljoni dolāru, tikpat ASV veikalu tīklu veidošanā, kur sākotnēji tika atvērti 15 veikali. Pienākot laikam ar raksturojumu uz "k" burta, 2009.gada sākumā amerikāņu filiāle paziņoja par bankrotēšanu. Kiras Plastiņinas veikalu tīkli ir Krievijas, Ukrainas un Kazahstānas teritorijā, bija plānots atvērt uzņēmumus arī Indijā un Ķīnā. Var redzēt, ka Kiras tēvs uztver šo "lupatu padarīšanu" nevis kā izklaidi, kas aizrauj meitiņu, kuras vēlmes ir kā likumi, bet gan kā veiksmīgu biznesa partiju.
Pa slavas kāpnēm
Kira debitēja 14 gadu vecumā Maskavas un Romas augstās modes nedēļā, bet 2007.gadā Maskavā notika pirmo "Kira Plastinina" veikalu atvēršana. Pat pēc Maskavas mērogiem atklāšana bija graujoša. Un tie nav jociņi - visa Maskava stāvēja uz ausīm - pati ballīšu karaliene un viesnīcu impērijas mantiniece Perisa Hiltone, tērpusies tikai un vienīgi Plastiņinas šedevros, bija ieradusies, lai piedalītos jaunatvērtās vietas reklāmas kampaņā! Lēš, ka šāds "draudzības" iemiesojums vienāds ar 2 miljonu dolāru pārtecēšanu no vienas kabatas otrā. Ne jau tāpat vien Hiltone būtu devusies pie kaut kādas Kiras meiteņu pļāpāšanas ("Man patīk izcelties no pūļa, tādēļ man arī patīk tavi apģērbi. Domāju, ka tu noteikti pieteiksi savu vārdu modes pasaulē, jo tu veido apģērbus, kurus gribētu vilk tava vecuma meitenes. Veciem dizaineriem nav šādas izjūtas. Tas ir jaunais hīta stils, un es nezinu nevienu tikpat jaunu dizaineru kā tu! Vispār esmu tava fane! .." ) un šopinga tūrē.
Zīmīgi, ka jaunā un daudzsološā dizainere ietērpusi topošos dziedātājus krievu talantu fabrikā "Фабрика Звезд-7", kļūstot par oficiālo dizaineri šim lielajam projektam. 4 mēnešu garumā Kira piemeklēja apģērbus dalībniekiem un scēniskos tērpus iknedēļas koncertiem.
Pagājušā gada rudenī starp Dolce& Gabbana, Prada, Roberto Cavalli u.c. pazīstamo modes namu darinājumiem, Kira debitēja Milānas modes nedēļā ar pavasara-vasaras 09’ kolekciju. Jāsaka, ka modes kritiķi atzinīgi novērtēja tīneidžeres kolekciju, nosaucot to par simpātisku, kvalitatīvu, košu, mūsdienīgu un tieši piemērotu meitenēm, kuras jau no mazotnes interesējas par modi.
Vienīgi jautājums paliek, cik ir jāsamaksā modes žurnālistam vai kritiķim, lai viena vai otra kolekcija tiktu uzskatīta par citu sabiedrības locekļu uzmanības cienīgu?
Kira vai Kirra ?
Pēdējā laikā medijos tika atainots skandāls starp Kalifornijas firmu Pascun, kurai pieder kolekcija Kirra, un jauno dizaineri Kiru Plastiņinu. Kaut arī stilistiski logo rakstība nesakrīt, nedz arī saturiski apģērbi nav līdzīgi, Pascun uzsāka prāvu, lai aizliegtu Kirai izmantot šo nosaukumu savu darbu parakstīšanai. Meitene, saprotams, ir šokā, viņa bilst, ka visos laikos gan rakstnieki, gan gleznotāji parakstījuši darbus ar savu vārdu (un pseidonīmus, protams, neviens neizmantoja…), taču daļēji samierinoties ar situāciju, meitene it kā gudri spriež: "Mani, protams, šis notikums sarūgtina, taču mani tas neattur un pat kļuva par stimulu. Kad ceļā rodas mazas neveiksmes, vēl vairāk gribas tās pārvarēt."
Modes guru uzskata šo incidentu ne mazāk kā par dīvainu. Cik Kristianu ir Parīzē? - Lakruā, Diors… Taču kādēļ gan uzsākt tiesas prāvu, ja uzņēmumam nedraud konkurences briesmas?
Ko lai saka nobeigumā? Kā vēsta krievu sakāmvārds, - lai ar ko bērns nerotaļātos, lai tik ne ar pirkstiem.. e-khem.. neraudātu!
Marcuslit
ebuca.ccHilton
Ojwdjiowkdeofjeij ifsfhoewdfeifhweui hieojkaskdfwjfghewejif eiwhfufdawdijwehfuihewguih jeifjeweijeruigherug hc.lvJeffreycaf