2009.gads: mode
koko, 11.01.2010., 09:45Iesākoties jaunajam gadam, vērts atskatīties un atcerēties spilgtākos 2009. gada modes un stila tēlus un notikumus.
Nevar nepieminēt ekstravaganto Lady Gaga, kura piesaistīja sabiedrības uzmanību ar pielīpošām dziesmiņām un demonstratīvo ieradumu staigāt bez biksēm, līdz Gagas fenomens izvērtās par īstu epatāžas tērpu sacīksti, ar sevi pašu, protams. Katru Lady Gaga parādīšanos sabiedrībā fiksē fotogrāfi- nevar taču laist garām kārtējo viduslaiku karnevāla cienīgu tērpu! Skandalozi tērpi, atklātas fotosesijas, šokējoši izteikumi, katra dziesma- hīts. Tomēr jāatzīst, ka kopš Deivija Bovija, Boja Džordža, Bjorkas vai Madonnas 80.gadu tērpiem, sabiedrība neko tik frīkainu nav redzējusi. Gods un slava Lady Gagas stilista Nikola Formičetti fantāzijām.
Popmūzikas karalis, mūžu mūžos. RIP. Iespējams Maikla Džeksona aiziešana viņsaulē- gada modes& stila notikums, kas uzjundījis ne tikai fanu un viņa daiļrades cienītāju sirdis, bet arī pasaules fashionistas drēbju skapjus. Melnas kurpes un baltas zeķes, cepure, no kuras slīd ārā nepakļāvīga matu cirta, un, protams, baltais cimds ar kristāliņiem- šie ir galvenie Džeksona stila atribūti. Modes interesenti pauda solidaritāti arī valkājot kreklus ar Maikla foto, lieki piebilst, ka šovbiznesa industrija pēc popmūzikas karaļa nāves "uzzīmēja" savos kontos apaļas summas, pārdodot albumus, filmas, suvenīrus ar Džeksona tēlu.
Gotiskas vīzijas un masu psihoze par krēslu, taburešu, galdu un citu mēbeļu tēmu. Tik aprunāts un izrunāts, ka komentāri būtu īsts mauvais ton. Ja nu vienīgi- Guerlain un Dior kosmētikas klāstā ir tik tiešām sniegbalts pūderis.
Par gada karstāko trendu kļuvušos melnos lateksa legingus varēja pārdot pat labāk par maizi vai pienu. Bet momentā kļuvuši īpaši populāri, tie pārvērtās par sliktas gaumes apogeju. Sveiciens tiem, uz kuru pēcpusēm polivinilhlorīda audums gandrīz plīsa!
Vispārēja balmenizācija! Modes nams Balmain šogad izcēlās ar žaketēm ar uzsvērtu plecu daļu- masīvi, asi pleci, elementi gluži kā no Džeksona skatuves tērpiem aizlienēti, komplektā ar vārītiem džinsiem (modes pasaule vēljoprojām jūsmo par 80-tajiem!) – īsts bingo un triumfs 2.sezonu pēc kārtas.
MMK- mazā melnā kleitiņa. Šogad šim klasiskajam vārdu savienojumam pievienojas vēl viens vārds- ādas, kaut arī ādas izstrādājumi ir aktuāli vienmēr, pēdējos 12 mēnešos melna ādas kleitiņa izvērtās par īstu must- have.
Par žurnāla POP galveno redaktori kļuva miljardiera Romana Abramoviča sirdsdāma Darja Žukova, Krievijas mūsdienīgās mākslas ercenģelis. Kritiķi smīkņāja- nauda ir, prāta nevajag, tomēr iznākot restartētajam numuram, tieši viņi metās pirkt žurnālu, kas izdevies pat labāks par iecerēm.
Emanuel Ungaro un Lindsijas Loenas sadarbība: gada fail modes mākslā. Tas, ka Lindsija, kura- nav ko slēpt- labi orientējas uzjautrinošās vielās, nenozīmē, ka arī radīt apģērbu viņai sanāks tik pat viegli. Kā rezultātā pēdējā Ungaro kolekcija, kur Loenas jaunkundze pieaicināta kā radošais konsultants, izrādījās pārpratums ar neona krāsām un sirsniņām.
"Septembra izdevums"- dokumentāla kino lente par to, kādi pūliņi un resursi vajadzīgi, lai izlaistu septembra- stratēģiski paša nozīmīgākā- Vogue numuru. 9 mēnešu laikā režisors un operators sekoja Annai Vintūrai modes skatēs, pārrunās un redakcijas apspriedēs, pa ceļam intervējot Karlu Lagerfeldu, Žanu- Polu Gotjē un Džonu Galjano. Kaut arī pēc filmas noskatīšanās varētu šķist, ka Vintūra visu laiku ar neapmierinātu ģīmi kliedz uz padotajiem, modes direktors, apkrāvies ar Louis Vuitton somām, spēlē tenisu, un vienīgi kreatīvā direktore pelna naudu, fashion industrijas projekcija izrādījās ļoti ticama. Ne kaut kāda "Sātans tērpjas Prada".
Šogad modes mākslinieki priecējuši un sacentušies savā starpā arī ar kosmiskajiem apaviem. Pat nav iespējams izcelt kādu īpaši: botforti ar ūdeļu apdari no Miu Miu, "slepkavas" no Nicholas Kirkwood Rodarte kolekcijai, apavi ar spalvu apdari no Givenchy, Louis Vuitton kurpes ar smilšu pulksteņa formas papēdi un, protams, Alexander Mcqueen kosmisko zīlonīšu apavi, kurus man gribētos tā saukt, redzami arī product placement veidolā pieminētās Lady Gaga videoklipā.
Koķetās zaķīšu austiņas no Louis Vuitton iepatikās gan stilistiem fotosesijās, gan slavenībām, pa sarkano paklāju staigājot. Iespējams, slavenajam Playboy "zaķītim" uzradies konkurents!
Sākotnēji pret fashion-blogeru ķēpājumiem attiecās rezervēti, taču tad, kad šo blogeru uzradās kā sēņu pēc lietus, žurnālisti iedalīja viņus konkurentu sarakstā un nopietni sāka runāt par fashion-blogeru fenomenu. Tālāk trakāk- pazīstamākie blogeri sēž slavenu dizaineru modes skates 1.rindā, draugojas ar viņiem, veido viņu zīmējumu izstādi, sadarbībā ar GAP. Galu galā- no fashion-blogeru pūliņiem kļūst grūti elpot, atliet vienīgi garlaikoti nopūsties.
Pēc ārzemju mediju materiāliem: www.lookatme.ru, www.evogue.ru, www.cosmo.ru.
Marcuslit
ebuca.ccHilton
Ojwdjiowkdeofjeij ifsfhoewdfeifhweui hieojkaskdfwjfghewejif eiwhfufdawdijwehfuihewguih jeifjeweijeruigherug hc.lvJeffreycaf