Prezentēs pētījumu par mazākumtautību skolu skolēnu piederības sajūtu Latvijai
Biedrība "Ascendum", 30.04.2015., 08:476. maijā plkst. 11.00 "Birojnīcā", Berga Bazārā, Rīgā, tiks prezentēti biedrības "Ascendum" atbalstītā pētījuma "Mazākumtautību skolu skolēnu identitāte un piederība Latvijai" rezultāti. Pētījumu piecu mēnešu garumā veica pētniece Māra Laizāne, noskaidrojot mazākumtautību skolu skolēnu viedokli par sabiedrībā ilgstoši pastāvošajiem stereotipiem, kas skar viņus un viņu piederības sajūtu Latvijai.
Biedrības "Ascendum" granta konkursa noslēgums sakrita ar brīdi, kad Ukrainas krīze bija strauji saasinājusies un Latvijas mediju telpā bieži tika pieminēta mūsu divkopienu sabiedrība. Atbalstot šo pētījumu, biedrības "Ascendum" mērķis bija pievērst uzmanību tam, ko par to domā paši mazākumtautību skolu jaunieši, pretēji politiķu un mediju telpā paustajam. "Mēs vēlējāmies noskaidrot, kā viņi saredz savu nākotni Latvijā, kā viņi jūtas dzimtenē," stāsta biedrības "Ascendum" valdes priekšsēdētāja Zaiga Pūce.
Māras Laizānes pētījums izmanto "biedru etnogrāfiju" kā antropoloģiskās izpētes metodi, ļaujot pētījuma dalībniekiem pašiem kļūt par pētījuma veicējiem – koriģējot pētījumā apskatāmos jautājumus, runājot ar vienaudžiem un apspriežot pētījuma rezultātus. Tas ļauj iegūt tādu jauna veida metodoloģisku skatījumu uz mazākumtautībām, kuru veidojuši paši mazākumtautību pārstāvji, pārvarot barjeras un stereotipus, kas šķir pētnieku un pētījuma dalībniekus. Pētījumam tika atlasīti 89 skolēni no 9 mazākumtautību skolām visā Latvijā. Pētījumā skatīta mazākumtautību skolu skolēnu identifikācija Latvijā, atklājot krievu valodu un "krievvalodību" kā svarīgāko identifikācijas rīku, kas ir būtiskāks par etnisko identitāti. Vienlaikus jaunieši ar cieņu izturas pret Latviju un nesaskata problēmas latviešu valodas lietojumā skolā, bet drīzāk kritizē izglītības kvalitāti. Pētījums rāda, ka jaunieši kritiski izturas pret informācijas avotiem un lieto dažādus avotus un nav viegli pakļaujami propagandai. Divkopienu valsts tēls ir stereotipisks un tam ir vairāk ideoloģisks nekā praktisks pamats un, lai arī jaunieši spēj raksturot latviešus un krievvalodīgos kā atšķirīgas grupas, ir zudis pašu atšķirību saturs un konsekvence. Pētījumu konsultēja Aivita Putniņa un Ilze Mileiko.
2014. gada februārī biedrība "Ascendum" izsludināja pieteikšanos grantam, kura mērķis ir finansiāli atbalstīt nekomerciālus projektus, kas veicina Latvijas ekonomisko, garīgo un sociālo augšupeju, mērķtiecīgi atbalstot kultūru, zinātni, izglītību un pilsonisko sabiedrību, kā arī atbilst sabiedriskā labuma darbībai Sabiedriskā labuma organizāciju likuma izpratnē. Kopumā no 30 projektu pieteikumiem pēc komisijas lēmuma grants 2585 eiro apmērā tika piešķirts pētnieces Māras Laizānes projektam. Nākamais "Ascendum" grants tiks izsludināts 2015. gada ziemā.
Uz pētījuma "Mazākumtautību skolu skolēnu identitāte un piederība Latvijai" rezultātu prezentāciju "Birojnīcā" (Dzirnavu ielā 84 k-2, Rīgā, Berga Bazārā) tiek aicināts ikviens interesents.
Biedrība "Ascendum" ir sabiedriska organizācija, kas rosina un finansiāli atbalsta Latvijas sabiedriskās domas izaugsmi, veicinot tās iniciatīvas un procesus, kuros izpaužas attīstība un virzība uz augšu.
Marcuslit
ebuca.ccHilton
Ojwdjiowkdeofjeij ifsfhoewdfeifhweui hieojkaskdfwjfghewejif eiwhfufdawdijwehfuihewguih jeifjeweijeruigherug hc.lvJeffreycaf