MTV pret AIDS

Ilze Jansone, 14.11.2006., 12:29

1.decembris MTV ēterā ir īpaša diena. Skumja, atbildīga un satraucoša, jo MTV aicina savus skatītājus BŪT DZĪVIEM!

Rīga, 2006.gada 14.novembris: MTV kanālos visā pasaulē 1.decembris ir savādāka diena, kā citas. Arī “MTV Latvija” šogad 1.decembrī piedāvās īpašu raidījumu programmu un aicinās skatītājus BŪT DZĪVIEM!

Katru gadu MTV iesaistās cīņā pret nezināšanu par HIV un AIDS ar informatīvu un izglītojošu raidījumu programmu par šo problēmu. Pētījumi liecina, ka 11% jauniešu vecumā no 16 – 20 gadiem visā pasaulē vēl nekad nav dzirdējuši par seksuāli transmisīvajām slimībām (STS), HIV un AIDS, savukārt 33% aptaujāto jauniešu vecumā no 16 – 20 gadiem atzina, ka viņiem ir bijis nedrošs sekss (http://www.durex.com/uk/globalsexsurvey/). Saskaņā ar AIDS profilakses centra datiem, Latvijā no 1987.gada līdz 2006.gada 31.oktobrim reģistrēti 3604 HIV gadījumi, no tiem AIDS stadija apstiprināta 441 gadījumos, bet miruši ir 204 cilvēki. Visvairāk HIV gadījumu (45%) reģistrēti jauniešu vidū: vecuma grupā no 15 – 19 gadiem reģistrēti 520 gadījumi, bet vecuma grupā no 20 – 24 gadiem 1074 gadījumi.

“HIV izplatība Latvijā ir satraucoša problēma, īpaši tādēļ, ka gandrīz puse HIV gadījumu reģistrēti jauniešu vidū,” saka AIDS profilakses centra Izglītības un informācijas daļas vadītāja Iveta Skripste. “Pat skaidri zinot infekcijas izplatības ceļus, jaunieši prakstiskajās darbībās bieži vien paļaujas uz laimīgu gadījumu, cer, ka “ar mani TAS nenotiks”, praktizē nedrošu seksu – nelieto prezervatīvus, iesaistās gadījuma dzimumsakaros un eksperimentē ar narkotikām,” skaidro Iveta Skripste.

“Šobrīd jauniešu vidū populārākie mēdiji ir televīzija un internets. Kamēr vien pastāvēs šī problēma un kamēr būs jaunieši, kas par to neko nezina, tas ir mūsu pienākums izmantot visas iespējamās komunikāciju platformas, lai par to runātu un izglītotu jauniešus šajos jautājumos,” par MTV nostāju stāsta “MTV Latvija” direktore Liliāna Ozoliņa. “Es piederu pie tās paaudzes, kura piedzīvojusi Fredija Merkūrija nāvi, tieši šis gadījums bija izšķirošs faktors arī MTV tālākām aktivitātēm jauniešu izglītošana par STS, HIV, AIDS un drošu seksu,” saka Liliāna Ozoliņa. “1.decembris ir diena, kuru MTV pilnībā velta šīm tēmām,” piebilst Liliāna Ozoliņa.

Izglītības un zinātnes ministrija un ministre Baiba Rivža ir pateicīga “MTV Latvija” par uzaicinājumu un iespēju piedalīties šajā kampaņā, kas paralēli skolās mācītajam rosina jauniešus rūpēties par savu veselību. “Skolu programmās īpašs akcents tiek likts uz veselīgu dzīvesveidu, tajās tiek runāts par veselības nozīmi un to, kā ikvienam jaunietim pašam rūpēties par sevi un savu veselību. Šī kampaņa ir veiksmīgs veids, kā kopīgiem spēkiem ar jauniešu vidū populāru mediju piesaistīt viņu uzmanību mūsdienu sabiedrībā tik aktuālam jautājumam un kopīgi arī mazināt šī postošā vīrusa izplatību jauniešu vidū”, uzsver izglītības un zinātnes ministre Baiba Rivža. Viņa piebilst, ka Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar sociālajiem partneriem turpinās iesaistīties pasākumos, kas stiprina jauniešu veselību, nodrošina viņiem lietderīgu brīvā laika pavadīšanu un izglīto par veselības nozīmi ikviena cilvēka dzīvē.

1.decembrī “MTV Latvija” ēterā būs skatāms īpašs izglītojošu raidījumu bloks BŪT DZĪVAM, kas uzrunās ik vienu skatītāju viegli saprotamā un interesantā formā. BŪT DZĪVAM raidījumu bloka ietvaros “MTV Latvija” būs skatāmi sekojoši raidījumi:


- BŪT DZĪVAM: 48FESTS (20:00) – tas būs šovs par 48 stundu ilgu kino izaicinājumu, kurā centrālā tēma ir HIV un AIDS;


- BŪT DZĪVAM: TRANZĪTS (21:00) – tas ir stāsts pat neapzinātu HIV izplatīšanos no Sanktpēterburgas līdz pat Nairobi. Filmas centrā ir četri galvenie varoņi, caur kuru piedzīvojumiem, problēmām un pārdzīvojumiem tiek atklāts HIV izplatības ceļš. Filma uzņemta čētrās pilsētās – Sanktpēterburgā, Losandželosā, Mehiko un Nairobi.


- BŪT DZĪVAM: ŠĪ NAV REKLĀMA (23:00) – raidījums, kas apskata dažādas pret HIV un AIDS vērstas kampaņas, prezervatīvu reklāmas un reklāmas, kas aicina praktizēt drošu seksu. Diskusijās par šīs informācijas lietderību, formu un pasniegšanas veidu iesaistās reāli jaunieši, kas vecuma ziņā ir HIV un STS riska grupā – tātad ir šo reklāmu mērķauditorija, kā arī mūzikas zvaigznes un pasaulē pazīstamas slavenības.


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Prāta darbnīca - ļauj prātam darboties!
Padalies priekā
Hola, volia saber el seu preu.

TedSax

Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part :) I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a long time. Thank you and good luck. (Francisco)

Launa

Ciao, volevo sapere il tuo prezzo.

MiaSax


ienāktreģistrēties