Mufta un eļļas maiņa
Deniss Fedotovs (deni2s), 14.07.2008., 18:10Šodien nomainīju gan muftu, gan eļļu :)
Ja godīgi, tad pirms man nokārās mufta, man nebija nekādas sajēgas, kas tas pie velna vispār ir par verķi. Uzvārījās dzesēšanas šķidrums, pēc 10 min iebraucu tuvākajā autoservisā (Ziepniekkalnā pie 8. trolejbusa galapunkta), kurš gan izrādījās nav īsti autoserviss, bet gan tur tikai eļļu maina un riepas balansē. Džeki no sākuma noplātīja rokas, bet tad viens pārbaudīja muftu un paziņoja, ka zinot, kas par vainu un par 20 Ls man šo to uz ātro salabošot.
Tā kā izvēles man nav, un man nav ne mazākās sajēgas, kas ir mufta, turklāt tiku kārtīgi sabaidīts ar galvas uzvārīšanu, tad uzreiz piekritu. Sakarīgs džeks izrādījās, pastāstīja kas īsti ir mufta un daudzas citas interesantas lietiņas par auto. Izrādās mufta ir tāds verķītis, ko uzskrūvē uz motora, bet uz muftas uzskrūvē ventilatoru. Kad motors uzkarst, muftā eļļa izplešas un veido saķeri ar ventilatoru, kurš tad sāk griezties un dzesēt motoru. Mana problēma bija, ka mufta uzkarstot neveidoja saķeri, tāpēc ventilators negriezās un motors pārkarsa.
Džeks par 20 Ls man ieķīlēja muftu tā, ka tā griezās visu laiku maksimālajā ātrumā. Teicās, ka vasarā būšot ok, bet pa ziemu jau es diez vai braukāšot ar to autiņu. Wess Select painteresējos, cik maksā jauna mufta - oriģinālā virs 100 Ls, neoriģinālā ap 50 Ls. Bet ieteica pameklēt šrotos lietotu no citas mašīnas, kas arī varētu derēt. Domāju atstāt to visu uz nākamo gadu, tomēr daudz tās naudiņas iziet, taču līdz ar muftas "remontu" mašīnai parādījās nevēlami trokšņi, kad vienlaicīgi tiek spiesta gāze un izspiests sajūgs pie zemiem apgriezieniem (uzsākot braukt un pārejot no 1. ātruma otrajā). Tādi, it kā ritenis gar spārnu strīķētos. Sabijos, šodien braucu eļļu mainīt uzjautāju - šie saka, muftas dēļ tā nevarētu būt, esot vainīgi "kompensātori" (man tas protams neko neizsaka, kas tas ir par verķi).
Šodien paskatījos ss.lv kādu saderīgu lietotas mašīnas (E39 BMW 528i) muftu - maksāja 25 Ls, plus 10 Ls autoservisā par nomaiņu. Cilvēki gan mudījās ar nomaiņu, jo nemācēja noņemt muftu - viņai vītne ir uz otru pusi un jāatskrūvē uzliekot atslēgu un stipri pa to uzsitot ar kuvaldu. Bet nu kopīgiem spēkiem viss izdevās lieliski un šķiet, ka dīvainā skaņa ir pazudusi :)
Nomainīju eļļu uz sintētisko 5w40 (pirms tam bija pussintētiskā Motul 10w40), samaksāju 31 Ls ar filtru. Patiesībā man pat nedeva lielu iespēju izvēlēties eļļu tikai starp sintētisko vai pussintētisko, cerams, ka ielēja vismaz ne sūdīgu, un ka pietiekoši daudz - rīt būs jānočeko līmenis.
Starp citu, iepirku spirāli priekš auto ar ko ūdeni var uzvārīt - zem 2 Ls un arī ledusskapīti 6L - ap 28 Ls izmaksāja iekš Depo. Palietošu, tad varbūt ko vairāk uzrakstīšu.
Tā kā izvēles man nav, un man nav ne mazākās sajēgas, kas ir mufta, turklāt tiku kārtīgi sabaidīts ar galvas uzvārīšanu, tad uzreiz piekritu. Sakarīgs džeks izrādījās, pastāstīja kas īsti ir mufta un daudzas citas interesantas lietiņas par auto. Izrādās mufta ir tāds verķītis, ko uzskrūvē uz motora, bet uz muftas uzskrūvē ventilatoru. Kad motors uzkarst, muftā eļļa izplešas un veido saķeri ar ventilatoru, kurš tad sāk griezties un dzesēt motoru. Mana problēma bija, ka mufta uzkarstot neveidoja saķeri, tāpēc ventilators negriezās un motors pārkarsa.
Džeks par 20 Ls man ieķīlēja muftu tā, ka tā griezās visu laiku maksimālajā ātrumā. Teicās, ka vasarā būšot ok, bet pa ziemu jau es diez vai braukāšot ar to autiņu. Wess Select painteresējos, cik maksā jauna mufta - oriģinālā virs 100 Ls, neoriģinālā ap 50 Ls. Bet ieteica pameklēt šrotos lietotu no citas mašīnas, kas arī varētu derēt. Domāju atstāt to visu uz nākamo gadu, tomēr daudz tās naudiņas iziet, taču līdz ar muftas "remontu" mašīnai parādījās nevēlami trokšņi, kad vienlaicīgi tiek spiesta gāze un izspiests sajūgs pie zemiem apgriezieniem (uzsākot braukt un pārejot no 1. ātruma otrajā). Tādi, it kā ritenis gar spārnu strīķētos. Sabijos, šodien braucu eļļu mainīt uzjautāju - šie saka, muftas dēļ tā nevarētu būt, esot vainīgi "kompensātori" (man tas protams neko neizsaka, kas tas ir par verķi).
Šodien paskatījos ss.lv kādu saderīgu lietotas mašīnas (E39 BMW 528i) muftu - maksāja 25 Ls, plus 10 Ls autoservisā par nomaiņu. Cilvēki gan mudījās ar nomaiņu, jo nemācēja noņemt muftu - viņai vītne ir uz otru pusi un jāatskrūvē uzliekot atslēgu un stipri pa to uzsitot ar kuvaldu. Bet nu kopīgiem spēkiem viss izdevās lieliski un šķiet, ka dīvainā skaņa ir pazudusi :)
Nomainīju eļļu uz sintētisko 5w40 (pirms tam bija pussintētiskā Motul 10w40), samaksāju 31 Ls ar filtru. Patiesībā man pat nedeva lielu iespēju izvēlēties eļļu tikai starp sintētisko vai pussintētisko, cerams, ka ielēja vismaz ne sūdīgu, un ka pietiekoši daudz - rīt būs jānočeko līmenis.
Starp citu, iepirku spirāli priekš auto ar ko ūdeni var uzvārīt - zem 2 Ls un arī ledusskapīti 6L - ap 28 Ls izmaksāja iekš Depo. Palietošu, tad varbūt ko vairāk uzrakstīšu.
Aktualitātes forumā
Padalies priekā
Zdravo, htio sam znati vašu cijenu.
DimaSax
ЛАДА деталь: качественные автозапчасти, которые не подведут каталог запчастей ваз <a href=zapchasti-vaz-01.ru>zapchasti-vaz-01.ru</a> .lada_detal_vlmt
consists of the book itselfBatteriescwr