Dzinēja atšķirības - 1.8 L un 2.8 L
Deniss Fedotovs (deni2s), 16.06.2008., 20:39Mazliet par Kabriokluba pasākumu, žurnālu "Forsāža" un dzinēju tilpuma starpību.
Svētdien piedalījos "Kabriokluba" rīkotajā pasākumā, kurš, kā jau gaidīju, izvērtās diezgan jauks un pat jautrs - iedomājieties ~ 20 kabrioletus, kuri brauc rindā un pie katra mākoņa ik pa 10 min. visi kopīgi apstājas un uzliek/norauj jumtus :) Bija diezgan interesanti, protams, ka man vislielākais prieks bija iepazīties ar līdzīgas mašīnas kā man (BMW Z3) īpašnieku Mārtiņu Sviķi, lai varētu apmainīties ar pieredzi mašīnas uzturēšanā. Sīkāk par viņa saistību ar BMW Z3 kabrioletu var palasīties šajā intervijā, kura ir publicēta arī žurnāla "Forsāža" maija/aprīļa numurā.
Patiesībā kabrio pasākumā visvairāk man patika MB 190 SL no www.autolux.lv. Tas autiņš izskatījās kā maza spīdīga rotaļlietiņa. Jāatzīst, ka laikam diezgan dārga rotaļlieta ar 105 zirgspēku jaudu.
Jau pieminētajā žurnāla "Forsāža" numurā pamanīju arī aprakstu par šo autiņu, kura dēļ arī nopirku pirmo reizi to žurnālu. Domāju, ka tā arī bija pēdējā reize, jo, ja žurnāls sastāv praktiski tikai no reklāmrakstiem, tad nekādu jēgu no viņa es neredzu. Neviena praktiska padoma vai testa. Man ir sajūta, ka to žurnālu tiešām pērk tikai cilvēki, kuriem ir saistiba ar reklāmrakstos reklamētajiem pasākumiem/produktiem. Bet tas, protams ir mans svētdienas autobraucēja viedoklis, kuram pašam autiņš ir tikai 3. mēnesi.
Novirzījos no tēmas. Tātad pasākumā paskatījos, kā izskatās Mārtiņa zaļais BMW Z3. Tiešām no malas izskatās kopts auto. Ļoti patikās ksenona gaismas kā izskatās - sāku tajā virzienā arī zondēt gaisu. Salīdzinājumā ar manējo, kuram jau ir iebuktēti abi sliekšņi un jau noskrāpēts priekšējais bampers ar norautu gabarītu (gabarīts - ~15 Ls gabalā pie BM Auto jāpasūta), Mārtiņa Z3 izskatās pēc konfektītes. Turklāt, kā jau man gadās, mans auto bija laikam pats nerepreztablākais, jo nebiju paspējis to nomazgāt pēc iepriekšējās dienas brauciena pa lietu un dubļiem.
Papļāpājām par šo un to un Mārtiņš paņēma manējo Z3 iztestēt un izbraukt, jo manējam ir 6 cilindru 2.8 L dzinējs, bet viņam tikko ir pārlikts viss 4 cilndru 1.8 L dzinējs ar uzlabotu jaudu (nezinu gan, ko tas nozīmē). Mārtiņam pēc specifikācijām ir 140 zs (104 kW), bet manam 192 zs (141 kW). Tā kā man auto iegāde bija diezgan spontāna (4 stundu laikā izvēlējos marku, modeli un konkrēto auto, un tad 2 nedēļas pagāja sagrabinot naudu un nokārtojot līzingus un pārrakstīšanas), tad pirmais kritērijs man bija zema cena (jo tajā brīdī man nebija naudas vispār). Protams ar mazāka tilpuma motoriem cena bija daudz zemāka, taču es palasīju internetā atsauksmes, kur bija rakstīts, ka, ja var dabūt (bet parasti nevar dabūt, jo neviens tādus labumus negrib pārdot), tad jāpērk nost ir ar vismaz 2.8 L motoru, jo mazāki to mašīnu nevar īsti pavilkt (pašmasa ap 1300 kg). Tā arī izvēlējos nopirkt dārgāku auto, kurš vispārīgi izrādījās ļoti labā kārtībā, turklāt tam bija papildus visa audio tehnika nomainīta/uzlabota bonusā, kas gan man tajā brīdī bija diezgan mazsvarīgi. Līdz pat svētdienai, es nezināju vai tiešām bija vērts samaksāt dārgāk par papildus motora tilpumu, vai tiešām es, svētdienas braucējs, to mācēšu izjust.
Īsāk sakot, no sākuma Mārtiņš iesēdās manējā 2.8 L. Pēc 50 m viņš paziņoja, ka ar motoru man ir ļoti paveicies. Pēc 2 km uzzināju, ka laikam esmu dzimis laimes krekliņā, ka par tādām naudām dabūju tik labu mašīnu. Vēl pēc dažiem km viņš pieņēma lēmumu, ka būšot viņam jāmaina motors, jo no 1.8 L tūninga neko daudz nevar izspiest. Dienas beigās Mārtiņš vēl izmeta, ka "daži iegulda motorā un daži iegulda krāsā". Es jau protams, kā jau īstens/tipisks Z3 īpašnieks par visiem šiem komplimentiem tikai ļoti sasmaidījos un sapriecājos.
Pasākuma nobeigumā sarunājām uz dažām dienām samainīties ar mašīnām, intereses pēc, taču tā kā Mārtiņš nevarēja atrast dokumentus, tad samainīšanās sanāca tikai posmā no Doles salai līdz Piņķiem, taču noteikti drīzumā samainīsimies. Iekāpu Mārtiņa mašīnā, sāku braukt - jāatzīst, savai es ne tuvu netiku līdzi. Uzspiežu gāzes pedāli - un nekā. Nekāda pierastā paātrinājuma, nekādas iespiešanas sēdeklī. Mašīna lēni un klusu uzņem ātrumu. Kas pats interesantākais, ka abas mašīnas ēd vienādi - 10 L uz 100 km. Kas gan varbūt ir izskaidrojams ar to, ka ar 2.8 L es pārslēdzu parasti ātrumus pie 1700 apgriezieniem (tā lai mašīna ietu pēc iespējas līganāk), bet uz 1.8 L tas jādara no 2000 līdz 3000 apgriezieniem. Tad nu ir skaidrs, kur tas benzīns paliek. Lai piedod man Mārtiņš un citi Z3 īpašnieki ar maza tilpuma motoriem, bet tie ir nīkulīši.
Kad pārsēdos atpakaļ savā mašīnā, sajutos tik pārliecinoši! Izbaudīju paātrinājumu, kas rodas iespiežot gāzi grīdā, kuru sieva salīdzina ar pacelšanos lidmašīnā, pat izbaudīju skaļāko motora rūkoņu. Un pa īstam novērtēju, to, ka biju gatavs piemaksāt vairāk par lielāku jaudu - tas tiešām atmaksājas! Un tagad es saprotu, kāpēc citas mašīnas krustojumā velkās un man nākas viņas apdzīt. Un es vairs nejūtos kā agresīvais braucējs tādos brīžos salīdzinājumā ar citiem. Jo brīžiem škita, ka kāpēc citi tā mierīgi uzsāk braukt, es it kā arī, bet man vienalga sanāk izrauties priekšā neko agresīvu nedarot.
Labi, esmu sapriecājies par savu veiksmīgo pirkumu ļoti! Bet nu nāksies vēl piestrādāt pie mašīnas vizuālā izskata, tur vēl ir ko darīt. Pie savējā arī, jo man ir teikuši, ka šādā mašīnā nevar kāpt pat ar kurpēm nepieskaņotām zeķēm :) Vismaz mašīnu šodien nomazgāju (pēc Mārtiņa ieteikuma palūdzu jumtu nemazgāt ar spiedienu, tad man viņu nomazgāja tāpat un vēl ar putekļsūcēju izsūca - iesaku MitaxAuto automazgātavi). Nē, nu pats jau arī šodien nomazgājos :D
Patiesībā kabrio pasākumā visvairāk man patika MB 190 SL no www.autolux.lv. Tas autiņš izskatījās kā maza spīdīga rotaļlietiņa. Jāatzīst, ka laikam diezgan dārga rotaļlieta ar 105 zirgspēku jaudu.
Jau pieminētajā žurnāla "Forsāža" numurā pamanīju arī aprakstu par šo autiņu, kura dēļ arī nopirku pirmo reizi to žurnālu. Domāju, ka tā arī bija pēdējā reize, jo, ja žurnāls sastāv praktiski tikai no reklāmrakstiem, tad nekādu jēgu no viņa es neredzu. Neviena praktiska padoma vai testa. Man ir sajūta, ka to žurnālu tiešām pērk tikai cilvēki, kuriem ir saistiba ar reklāmrakstos reklamētajiem pasākumiem/produktiem. Bet tas, protams ir mans svētdienas autobraucēja viedoklis, kuram pašam autiņš ir tikai 3. mēnesi.
Novirzījos no tēmas. Tātad pasākumā paskatījos, kā izskatās Mārtiņa zaļais BMW Z3. Tiešām no malas izskatās kopts auto. Ļoti patikās ksenona gaismas kā izskatās - sāku tajā virzienā arī zondēt gaisu. Salīdzinājumā ar manējo, kuram jau ir iebuktēti abi sliekšņi un jau noskrāpēts priekšējais bampers ar norautu gabarītu (gabarīts - ~15 Ls gabalā pie BM Auto jāpasūta), Mārtiņa Z3 izskatās pēc konfektītes. Turklāt, kā jau man gadās, mans auto bija laikam pats nerepreztablākais, jo nebiju paspējis to nomazgāt pēc iepriekšējās dienas brauciena pa lietu un dubļiem.
Papļāpājām par šo un to un Mārtiņš paņēma manējo Z3 iztestēt un izbraukt, jo manējam ir 6 cilindru 2.8 L dzinējs, bet viņam tikko ir pārlikts viss 4 cilndru 1.8 L dzinējs ar uzlabotu jaudu (nezinu gan, ko tas nozīmē). Mārtiņam pēc specifikācijām ir 140 zs (104 kW), bet manam 192 zs (141 kW). Tā kā man auto iegāde bija diezgan spontāna (4 stundu laikā izvēlējos marku, modeli un konkrēto auto, un tad 2 nedēļas pagāja sagrabinot naudu un nokārtojot līzingus un pārrakstīšanas), tad pirmais kritērijs man bija zema cena (jo tajā brīdī man nebija naudas vispār). Protams ar mazāka tilpuma motoriem cena bija daudz zemāka, taču es palasīju internetā atsauksmes, kur bija rakstīts, ka, ja var dabūt (bet parasti nevar dabūt, jo neviens tādus labumus negrib pārdot), tad jāpērk nost ir ar vismaz 2.8 L motoru, jo mazāki to mašīnu nevar īsti pavilkt (pašmasa ap 1300 kg). Tā arī izvēlējos nopirkt dārgāku auto, kurš vispārīgi izrādījās ļoti labā kārtībā, turklāt tam bija papildus visa audio tehnika nomainīta/uzlabota bonusā, kas gan man tajā brīdī bija diezgan mazsvarīgi. Līdz pat svētdienai, es nezināju vai tiešām bija vērts samaksāt dārgāk par papildus motora tilpumu, vai tiešām es, svētdienas braucējs, to mācēšu izjust.
Īsāk sakot, no sākuma Mārtiņš iesēdās manējā 2.8 L. Pēc 50 m viņš paziņoja, ka ar motoru man ir ļoti paveicies. Pēc 2 km uzzināju, ka laikam esmu dzimis laimes krekliņā, ka par tādām naudām dabūju tik labu mašīnu. Vēl pēc dažiem km viņš pieņēma lēmumu, ka būšot viņam jāmaina motors, jo no 1.8 L tūninga neko daudz nevar izspiest. Dienas beigās Mārtiņš vēl izmeta, ka "daži iegulda motorā un daži iegulda krāsā". Es jau protams, kā jau īstens/tipisks Z3 īpašnieks par visiem šiem komplimentiem tikai ļoti sasmaidījos un sapriecājos.
Pasākuma nobeigumā sarunājām uz dažām dienām samainīties ar mašīnām, intereses pēc, taču tā kā Mārtiņš nevarēja atrast dokumentus, tad samainīšanās sanāca tikai posmā no Doles salai līdz Piņķiem, taču noteikti drīzumā samainīsimies. Iekāpu Mārtiņa mašīnā, sāku braukt - jāatzīst, savai es ne tuvu netiku līdzi. Uzspiežu gāzes pedāli - un nekā. Nekāda pierastā paātrinājuma, nekādas iespiešanas sēdeklī. Mašīna lēni un klusu uzņem ātrumu. Kas pats interesantākais, ka abas mašīnas ēd vienādi - 10 L uz 100 km. Kas gan varbūt ir izskaidrojams ar to, ka ar 2.8 L es pārslēdzu parasti ātrumus pie 1700 apgriezieniem (tā lai mašīna ietu pēc iespējas līganāk), bet uz 1.8 L tas jādara no 2000 līdz 3000 apgriezieniem. Tad nu ir skaidrs, kur tas benzīns paliek. Lai piedod man Mārtiņš un citi Z3 īpašnieki ar maza tilpuma motoriem, bet tie ir nīkulīši.
Kad pārsēdos atpakaļ savā mašīnā, sajutos tik pārliecinoši! Izbaudīju paātrinājumu, kas rodas iespiežot gāzi grīdā, kuru sieva salīdzina ar pacelšanos lidmašīnā, pat izbaudīju skaļāko motora rūkoņu. Un pa īstam novērtēju, to, ka biju gatavs piemaksāt vairāk par lielāku jaudu - tas tiešām atmaksājas! Un tagad es saprotu, kāpēc citas mašīnas krustojumā velkās un man nākas viņas apdzīt. Un es vairs nejūtos kā agresīvais braucējs tādos brīžos salīdzinājumā ar citiem. Jo brīžiem škita, ka kāpēc citi tā mierīgi uzsāk braukt, es it kā arī, bet man vienalga sanāk izrauties priekšā neko agresīvu nedarot.
Labi, esmu sapriecājies par savu veiksmīgo pirkumu ļoti! Bet nu nāksies vēl piestrādāt pie mašīnas vizuālā izskata, tur vēl ir ko darīt. Pie savējā arī, jo man ir teikuši, ka šādā mašīnā nevar kāpt pat ar kurpēm nepieskaņotām zeķēm :) Vismaz mašīnu šodien nomazgāju (pēc Mārtiņa ieteikuma palūdzu jumtu nemazgāt ar spiedienu, tad man viņu nomazgāja tāpat un vēl ar putekļsūcēju izsūca - iesaku MitaxAuto automazgātavi). Nē, nu pats jau arī šodien nomazgājos :D
Aktualitātes forumā
Padalies priekā
Zdravo, htio sam znati vašu cijenu.
DimaSax
ЛАДА деталь: качественные автозапчасти, которые не подведут каталог запчастей ваз <a href=zapchasti-vaz-01.ru>zapchasti-vaz-01.ru</a> .lada_detal_vlmt
consists of the book itselfBatteriescwr